• ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
  • کد خبر: 52565
ملک املاک مسکن

روزنامه همشهری در شماره امروز خود و در صفحه بورس به گفته های معاون وزیر راه و شهرسازی اشاره کرده که معتقد است دو طرح فروش املاک شخصی در بورس کالا و فروش مسکن متری می تواند با بالا بردن شفافیت و قدرت رقابت، به نظام مند شدن بازار مسکن کمک کند.

به گزارش «کالاخبر»؛ چند ماهی از انتقال بخشی از معاملات املاک حقوقی و وابسته به نهادهای دولتی به بورس کالا می گذرد و حالا محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی با سودمند دانستن این اتفاق به ورود املاک اشخاص حقیقی به این ساز و کار نیز چراغ سبز نشان می دهد و آن را در کنار طرح فروش مسکن متری، از جمله عوامل زمینه ساز برای کشف واقعی قیمت و نظام مند شدن بازار مسکن عنوان می کند.

فروش املاک حقیقی در بورس

معاملات املاک اشخاص حقوقی و وابسته به نهادهای دولتی در بورس کالا یکی از برنامه های مهمی بوده که وزارت راه و شهرسازی در یک سال گذشته از آن حمایت کرده است و همچنان مسئولان این وزارتخانه می گویند که توسعه معاملات مسکن اشخاص حقیقی و حقوقی در بورس کالا از برنامه های مهم آنهاست.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این زمینه می گوید: ساختاری که در بورس کالا فراهم شده تا املاک نهادهای مختلف به جای فروش از طریق مزایده در بورس کالا عرضه شود، قدرت رقابت بالاتری ایجاد می کند و شفافیت در معاملات آنها فراهم می شود.

محمودزاده حتی ورود املاک اشخاص حقیقی به بورس کالا را نیز بلامانع می داند و معتقد است در این حوزه باید مقیاسی نیز برای معاملات پر حجم مسکن اشخاص حقیقی در بورس در نظر گرفته شود.

او معتقد است: اگر اقداماتی برای توسعه معاملات املاک اشخاص حقیقی در کنار حقوقی ها در بورس کالا انجام شود، اشخاص حقیقی نیز می توانند املاک خود را از طریق بورس کالا به فروش برسانند و این مسئله به نظام مند شدن بازار مسکن کمک کند. البته آنگونه که معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا می گوید: بر اساس دستورالعمل معاملات املاک و مستغلات در بورس کالا، قابلیت عرضه املاک اشخاص حثیقی نیز وجود دارد و بسترهای فنی آن نیز موجود است

به گفته علیرضا ناصرپور، در اواخر سال گذشته نیز یک ملک متعلق به بخش خصوصی در بورس کالا مورد پذیرش قرار گرفته و امکان ادامه این کار وجود دارد.

منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها