تالار

طی هفته گذشته رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران صورت گرفت که مهم ترین آن ها به تاکید مجلس به عرضه کل فولاد در بورس کالا و پذیرش ٧ باب واحد تجاری برای عرضه در این بورس اختصاص داشت.

عرضه تمام و کمال زنجیره فولاد در بورس کالا
به گزارش "کالاخبر"، الله وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص اوضاع بازار فولاد گفت: بررسی ها نشان می دهد که در صورت عرضه کامل تولید فولاد کشور در بورس کالا از التهاب و دونرخی شدن بازار جلوگیری می شود و از این رو طرحی در مجلس به زودی آماده می شود که زنجیره فولاد باید تمام و کمال در بورس کالا عرضه شود.
نماینده ورزقان در مجلس شورای افزود: با توجه به ماهیت بورس کالا که شفافیت و تعیین قیمت براساس عرضه و تقاضا است به طور یقین با  عرضه محصولات فولادی در بورس کالا نه تنها از ایجاد رانت و فساد جلوگیری خواهد شد بلکه مازاد عرضه را می توان با مجوز دولت و اخذ شرایط مناسب صادر کرد.

تاکید مجلس بر عرضه کامل فولاد داخلی در بورس
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: به همراه گزارش تخلفات حوزه فولاد کشور طی ۱۰ روز آینده طرحی به مجلس می بریم که تاکید می کند فروش داخلی فولاد فقط باید در بورس کالا صورت گیرد. 
مصطفی طاهری می گوید: یکی دیگر از موضوعاتی که به التهابات داخلی دامن می زند، این است که بعضی از شرکت‌های تولیدکننده بخشی از محصول خود را در بورس کالا عرضه می‌کنند و مابقی محصول را در بازارِ خارج از بورس و بدون هیچگونه شفافیتی به فروش می‌رسانند. به عنوان مثال فقط ۲۲ درصد از تولید شمش در بورس کالا عرضه شده و ۷۸ درصد از آن خارج از بورس به فروش رسیده است و قانون در این زمینه رعایت نمی شود. کافی است شما در اینترنت جستجو کنید می توانید سایت فروشی برای محصولات خام فولادی پیدا کنید در صورتی که کارخانه های تولیدی فقط باید به صورت مستقیم محصولات خود را به دست کارخانجات مصرف‌کننده دیگر برساند.

بورس کالا مرجع قیمت ملک در کشور
عرضه املاک مازاد دولتی در بورس کالا، نوید خوبی برای عرضه مسکن در این بازار است. دراین باره، یک کارشناس بازار کالایی گفت که اگر عرضه‌های بسیاری در حوزه ملک در بورس کالا صورت بگیرد این بورس به‌مرور می‌تواند به کانون مرجعیت قیمت ملک در کل کشور تبدیل شود.
سعید درخشانی، البته تأکید می‌کند که اگر قرار است، کشف قیمت‌ها منطقی و واقعی شوند باید عرضه‌های زیاد و متناوبی در بورس کالا انجام شود. او معتقد است دولت باید شرایط را برای شرکت‌های حقیقی و حقوقی و حتی عموم مردم فراهم کند تا آن‌ها نیز بتوانند املاک خود را در بورس عرضه کنند زیرا چنین روندی، تأثیر زیادی در واقعی و منطقی شدن قیمت‌ها خواهد داشت. 

۷ باب واحد تجاری روی میز فروش بورس کالا
مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه های مجزا از پذیرش ۷ باب واحد تجاری در بازار فرعی این بورس خبر داد.
مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه هایی از تصویب پذیرش هفت باب واحد تجاری متعلق به شرکت عمران شهر جدید هشتگرد پس از بررسی مدارک و مستندات در دویست و شصت و چهارمین کمیته عرضه مورخ ۱۳۹۹.۰۷.۰۱ در بازار فرعی بورس کالا خبر داد.
درخواست چند نهاد برای عرضه املاک مازاد در بورس 
جواد فلاح مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران در خصوص نهادهای دولتی که درخواست فروش املاک مازادشان را به بورس کالا ارسال کرده اند، بیان کرد: در حال حاضر مذاکراتی را با بانک‌ها، ستاد اجرای فرمان امام، مجمع جهانی اهل بیت، وزارت دفاع و وزارت صمت برای فروش اموال مازادشان در بورس کالا داشته ایم و درخواست هایی نیز برای پذیرش املاک به بورس ارسال شده است. همچنین شرکت سرمایه گذاری مسکن در رابطه با انتشار اوراق سلف مسکن به بورس کالا پیشنهاداتی را ارایه داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها