امید رنجبر

بانک اقتصاد نوین در حالی یک قطعه زمین با کاربری مسکونی تجاری واقع در شهرستان بندرعباس را برای عرضه در تاریخ ۲۶ شهریور ماه جاری در بورس کالای ایران آگهی کرده که رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک بندرعباس معتقد است با ایجاد یک هماهنگی و تعامل مناسب میان بورس و فعالان با سابقه حوزه املاک و اتحادیه املاک می توان بخشی از مشکلات فعلی بازار مسکن را از طریق بورس کالا ترمیم کرد.

به گزارش «کالاخبر»؛ امید رنجبر در خصوص عرضه املاک در بورس کالا به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم  گفت: با بسترسازی مناسب برای عرضه املاک در بورس کالا که در تعامل با اساتید و کارشناسان حوزه املاک به بهترین نحو، شکل می گیرد، طرحی موفق را تجربه خواهیم کرد تا امکان بهره برداری کامل از مزایای عرضه املاک در بورس کالا حاصل شود. 

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک بندرعباس با بیان اینکه در حال حاضر در بازار کالاهایی همچون مسکن و خودرو افزایش قیمت ها در کف بازار اتفاق می افتد، گفت: مشکل بازار برخی کالاها همچون خودرو، قیمت گذاری دستوری است و مسئله مهم در خصوص عرضه املاک در بورس این است که نباید اجازه داد که با قیمت گذاری دستوری در مکانیسم بازار دخالت صورت گیرد. 

وی افزود: نگاه سیاست گذاری در خصوص عرضه املاک در بورس کالا بسیار مهم است، اینکه با رویکردی کارشناسی در بازار مداخله نشود و با شیوه ای مطلوب، قیمت های واقعی و به سود مردم که مصرف کننده مسکن هستند، بر تابلوی بورس نقش ببندد. باید تلاش کرد با طراحی ابزارهای بورسی، توان خرید مردم را افزایش داد که در این صورت طرح ورود املاک به بورس کالا موفق خواهد بود. 

رنجبر با تاکید بر اینکه باید اجازه داد ابعاد طرح عرضه ملک در بورس کالا به مرور مشخص شده و نحوه عملکرد واقعی بورس در این زمینه روشن شود، گفت: باید روش عرضه این املاک مورد بررسی قرار گیرد تا ببینیم در فرآیند اجرا نسبت به طرح ها و دستورالعمل ها چه تفاوت هایی وجود دارد و با شناسایی نقاط ضعف آن به بهبود عملکرد کمک کرد.

رنجبر با اشاره به اینکه در عرضه املاک در بورس قیمت پایه توسط کارشناسان رسمی دادگستری تعیین می شود، گفت: در این حوزه، کارشناسان و فعالان باسابقه املاک می توانند مشاوره تخصصی نسبت به قیمت پایه املاک ارایه کنند به طوریکه کارشناسان حوزه املاک که مورد تایید اتحادیه املاک کشور نیز هستند، با توجه به شناخت و تخصصی که در قیمت های پایه مناطق مختلف دارند، می توانند در کنار کارشناسان رسمی دادگستری به تعیین دقیق تر قیمت پایه املاک عرضه شده در بورس کمک کنند.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم بورس با مشورت و تعامل با صاحب نظران حوزه املاک کشور و نیز اتحادیه املاک کشور، شرایط را به گونه ای فراهم کند که عرضه در این بازار شفاف موجب تعادل قیمت در منطقه ای که ملک در آن منطقه عرضه شده، منتهی شود.

براساس این گزارش، بانک اقتصاد نوین در حالی دو ملک خود در شهرستان بندرعباس و کرمان را هفته آینده در بورس کالا عرضه می کند که علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند جزییات عرضه زمین واقع در شهرستان بندرعباس و دو باب واحد تجاری واقع در شهرستان کرمان را در بخش اطلاعیه های املاک و مستغلات سایت رسمی بورس کالای ایران به نشانی http://www.ime.co.ir/ مشاهده کنند؛ همچنین جدول مشخصات اولیه این املاک در لینک های زیر آمده است.

جزییات عرضه دو ملک تجاری واقع در کرمان

جزییات عرضه یک قطعه زمین واقع در بندرعباس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها