بانک ها عرضه املاک بانکی

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه باید از عرضه املاک مازاد بانک ها در بورس کالا حمایت شود، گفت: بانک ها دارای املاک زیادی در سراسر کشور هستند که بخشی از این املاک خالی هستند، از این رو اگر از عرضه املاک بانک ها در بورس حمایت شود، به زودی یک شفافیت آماری در خصوص میزان املاک خالی بانک ها در کشور ایجاد می شود.

به گزارش «کالاخبر»؛ محمدقلی یوسفی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه بانک‌ها واحدی خالی زیادی در اختیار دارند که باید آن‌ها را واگذار کنند به ایبِنا گفت: بانک‌ها در این سال ها با حضور در بازار مسکن املاک زیادی را به تملک خود در آورده اند، این در حالیست که شمار زیادی از این واحدها خالی است، در صورتیکه برای ساماندهی بازار مسکن این خانه‌ها باید به چرخه عرضه وارد شود.
وی افزود: حال موضوع عرضه املاک مازاد بانک‌ها در بورس کالا، امکان خوبی است تا از این طریق این واحد ها به فروش رود و خریداران نیز آن‌ها را به چرخه بازار مسکن برگردانند، از سوی دیگر با حضور بانک‌ها در بورس می‌توان اطلاعات دقیقی از تعداد واحدهایی که بانک‌ها در اختیار دارند، به دست آورد.
یوسفی اظهار داشت: از آن طرف خریدارانی که این واحدها را نیز در اختیار می‌گیرند، به راحتی اطلاعات آن ها در دسترس است و با توجه به اینکه قرار است از خانه های خالی مالیات اخذ شود، اگر این واحدها دوباره خالی بماند، به راحتی می‌توان آن ها را شناسایی کرد و از آن ها مالیات گرفت.
این اقتصاددان اضافه کرد: به طور کلی بانک ها باید اموال مازاد خود را واگذار کنند و به نظر می‌رسد با فراهم شدن عرضه این املاک در بورس کالا، بازار سرمایه بهترین مکان برای انجام این کار است، زیرا که در بورس یک بستر شفاف وجود دارد که همه چیز قابل رصد است و دیگر نمی تواند فساد و رانتی در این بین رخ دهد.
وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که بانک ها باید از حضور در بازارهای مختلف از جمله مسکن خارج شوند و منابعی را که از فروش اموال و دارایی های خود به دست می‌آورند، را به تسهیلات دهی به بخش‌های واقعی و مولد اقتصاد اختصاص دهند، در چنین صورتی که است، اقتصاد کشور از رکود خارج شده و می‌تواند به سوی رونق حرکت کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها