• ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
  • کد خبر: 88462
طلا

قیمت جهانی طلا با کاهش ارزش دلار افزایش یافت.

به گزارش کالاخبر ، قیمت طلا امروز با افزایش اندکی روبرو شد و بهای هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۰۳۰ دلار و ۸۷ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۰۳۳ دلار رسید. شاخص دلار آمریکا ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلای دلاری را برای دارندگان ارز ارزان‌تر کرد.

بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات‌متحده از بالاترین سطح یک ماهه به ۴.۱۱۴۹ درصد کاهش یافت. پس از اینکه بانک مرکزی ایالات‌متحده در برابر انتظارات برای کاهش زودهنگام نرخ بهره عقب‌نشینی کرد، طلا بیشترین کاهش هفتگی خود را در ۶ هفته گذشته ثبت کرد.

هفته گذشته، آستن گولزبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو گفت که فدرال رزرو قبل از هر گونه قضاوتی درباره کاهش نرخ بهره، به داده های تورمی بیشتری نیاز دارد. رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا نیز افزود که مبنای شروع کاهش در سه ماهه سوم بود.

یک نظرسنجی در هفته گذشته نشان داد که با توجه به بازار کار و داده های خرده فروشی که نشان می‌دهد اقتصاد ثابت مانده است، احساسات مصرف کننده ایالات‌متحده در ژانویه به بالاترین سطح از تابستان ۲۰۲۱ بهبود یافت.

احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس از حدود ۷۱ درصد دو هفته پیش به ۵۵ درصد کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران برآوردهای تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم ایالات‌متحده در روز پنجشنبه و داده‌های مربوط به مخارج مصرف شخصی در روز جمعه را در نظر خواهند داشت.

طبق گزارش رویترز، نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۲.۶۳ دلار رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۰۲ دلار و ۲۱ سنت رسید و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۵۰.۴۷ دلار رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها