• ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
  • کد خبر: 87659
طلا

قیمت جهانی طلا امروز، سه‌شنبه با حمایت ضعیف‌تر دلار آمریکا و بازدهی خزانه‌داری افزایش یافت زیرا سرمایه‌گذاران منتظر صورتجلسه آخرین نشست فدرال رزرو در مورد چشم‌انداز نرخ بهره هستند.

به گزارش کالاخبر ، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۵۲ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱۴.۲ درصد افزایش به ۱۹۹۱ دلار و ۸۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۷۲ درصد افزایش به ۱۹۹۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.

ادوارد میر، تحلیلگر فلزات گفت: بازده دلار و اوراق قرضه ایالات‌متحده همچنان در حال کاهش است و تقاضا از سوی بانک‌های مرکزی نیز بسیار قوی و همه اینها برای طلا صعودی است. در حالی که سرمایه‌گذاران انتظار دارند نرخ بهره آمریکا در سال آینده کاهش یابد، دلار به پایین‌ترین سطح ۲.۵ ماهه سقوط کرد. دلار ضعیف‌تر، طلا را برای دیگر دارندگان ارز ارزان‌تر می‌کند.

صورت‌جلسه آخرین جلسه فدرال رزرو امروز برگزار می‌شود و نشانه‌های کاهش نرخ تورم در ایالات‌متحده این انتظار را افزایش داده است که بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ‌های بهره را افزایش داده است.

شاخص بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات متحده نزدیک به پایین ترین سطح دو ماهه که هفته گذشته به آن رسید، در نوسان بود.

بر اساس گزارش FedWatch Tool CME، بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ‌های خود را بدون تغییر باقی بگذارد و در حال حاضر قیمت‌گذاری با احتمال بیش از ۵۰ درصدی برای کاهش حداقل ۲۵ واحدی تا ماه مه افزایش یابد. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می‌دهد.

توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند گفت که احتمالاً تورم پایدار باقی می‌ماند و فدرال رزرو را مجبور می‌کند که نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تر از آنچه سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند بالا نگه دارد.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۱.۶ درصد افزایش به ۲۳.۷۴ دلار رسید، پلاتین ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۲۲.۱ دلار رسید، در حالی که پالادیوم با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۰۷۴ دلار و ۴۴ سنت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها