• ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
  • کد خبر: 87573
نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر آمار اقتصادی مطلوب چین که امیدواری به بهبود تقاضا برای سوخت را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت با ۲۰ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۸۲ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۵ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۷۸ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید.

فعالیت اقتصادی چین در اکتبر که تولید صنعتی با سرعت بیشتری رشد کرد و رشد خرده فروشی بیش از انتظارات بود، افزایش رونق گرفت که نشانه دلگرم کننده‌ای برای دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

آژانس بین‌المللی انرژی مانند اوپک، پیش بینی خود از رشد تقاضا برای نفت را با وجود پیش‌بینی‌ها از کاهش رشد اقتصادی در بسیاری از کشورهای بزرگ، بالاتر برد.

تحلیلگران گروه ANZ Research در یادداشتی نوشتند: آژانس بین‌المللی انرژی انتظار دارد تقاضا برای نفت مطلوب بماند. این آژانس، پیش بینی خود را به دلیل مصرف بهتر از حد انتظار نفت در چین، بازبینی صعودی کرد.

انتظارات برای احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در بهار آینده، باعث کاهش ارزش دلار به پایین‌ترین حد دو ماه و نیم گذشته در برابر سبدی ارز ارزهای رقیب شد. دلار ضعیف‌تر، نفت را که به این ارز قیمت گذاری می‌شود، برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) اولین گزارش ذخایر نفت خود را پس از دو هفته آینده، در روز جاری منتشر خواهد کرد. گزارش هفته گذشته به دلیل ارتقاء سیستم‌های این آژانس، منتشر نشد.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۰ نوامبر، حدود ۱.۸ میلیون بشکه رشد کرده که مطابق با آمار موسسه امریکن پترولیوم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها