• ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
  • کد خبر: 26949
نفت

بهای نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی به دلیل نگرانی‌ها نسبت به دورنمای رشد اقتصادی و تقاضای جهانی، با کاهش روبرو شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۳ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۳ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته ۱.۶ درصد افزایش داشت.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۹ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۵۶ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا هفته گذشته یک درصد افزایش داشت.

به گفته بنجامین لو، تحلیلگر سرمایه گذاری شرکت "فیلیپ فیوچرز"، بهای معاملات آتی نفت به دلیل محتاط ماندن معامله‌گران نسبت به عوامل متزلزل اقتصاد کلان پایین رفته است. بازبینی نزولی پیش بینی آژانس بین‌المللی انرژی از رشد تقاضای جهانی برای نفت و استمرار ضعف شاخص مدیران خرید جهانی، با وجود روند کاهش سطح ذخایر نفت آمریکا مانع رشد قیمت نفت شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی به دلیل آمار مصرف کمتر در قاره آمریکا، برای دومین ماه متوالی پیش بینی رشد تقاضای جهانی برای نفت را کمتر کرد و اکنون برآورد شده است که تقاضای جهانی برای نفت در سه ماهه اول بر مبنای سالانه تنها ۲۵۰ هزار بشکه در روز رشد کرده که پایین‌ترین میزان از اواخر سال ۲۰۱۱ بوده است.

همچنین آژانس بین‌المللی انرژی پیش بینی کرده است که تقاضای جهانی برای نفت ۱.۴ میلیون بشکه در روز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ افت پیدا کرده و به ۹۹.۸ میلیون بشکه در روز می‌رسد که آمار به شدت ضعیفی محسوب می‌شود.

در این بین، آمار روز جمعه وزارت بازرگانی آمریکا نشان داد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ بر مبنای سالانه ۲.۱ درصد رشد کرده است که اندکی فراتر از انتظارات تحلیلگران بود اما در مقایسه با نرخ رشد ۳.۱ درصد در سه ماهه اول، کمتر بود.

گزارش رشد اقتصادی آمریکا با مجموعه پیام‌های توییت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که نشان می‌داد اختلافات با چین در آستانه ازسرگیری مذاکرات تجاری دو کشور تشدید می‌شود، پیچیده شد.

بر اساس گزارش پلاتس، تحلیلگران بانک OCBC در یادداشتی نوشتند: نخستین دیدار رو در روی مذاکره کنندگان تجاری آمریکا و چین هفته جاری در شانگهای برگزار می‌شود اما اظهارات ترامپ مبنی بر این که چین ممکن است برای توافق تجاری با آمریکا تا پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور صبر کند، آب سردی روی مذاکرات آتی بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها