شمش طلا

بازار مالی بورس کالای ایران هفته گذشته شاهد تداوم استقبال سرمایه گذاران نسبت به معاملات گواهی سپرده شمش طلا بود به گونه ای که در طول این هفته یک میلیون و ۲۸۸ هزار گواهی (معادل ۱۲۸ کیلوگرم شمش طلا) به ارزش ۴۱۱ میلیارد تومان در این بازار دادوستد شد و این میزان نقدینگی جذب این بازار شد. این موضوع نشان از آشنایی بیش از پیش مردم و سرمایه گذاران به مزایای خرید اوراق طلا به جای خرید فیزیکی طلا دارد تا به این طریق از ریسک های سنتی معامله در بازار طلا در امان بمانند.

به گزارش کالاخبر ، بررسی ها آماری نشان می دهد در ۵ روز کاری هفته گذشته (۲۲ تا ۲۸ مهر) یک میلیون و ۲۸۷ هزار و ۸۹۸ گواهی سپرده شمش طلا در بازار مالی بورس کالا معامله شد و با توجه به اینکه هر گواهی معادل ۱۰۰ سوت یا ۰.۱ گرم شمش طلا است در مجموع ۱۲۸ هزار و ۷۸۹ گرم (۱۲۸ کیلوگرم) شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.

ارزش این حجم از معاملات ۴۱۱ میلیارد تومان محاسبه شده که معادل جذب همین میزان سرمایه از بازار است و نشان از استقبال خریداران از ابزارهای مالی بورس کالا در حوزه طلا است که سبب کنترل خرید فیزیکی طلا شده و ریسک نگهداری و پوشش ریسک معاملات سنتی طلا را به حداقل رسانده است.

هر گواهی سپرده شمش طلا معادل یک دهم گرم شمش طلا (۱۰۰ سوت) و حداقل سرمایه برای ورود به این معاملات طبق آخرین قیمت ها رقمی در حدود ۳۲۲ هزار تومان است و سرمایه گذاران خرد نیز قادرند با سرمایه اندک در این بازار شمش طلا خرید و فروش کنند.

علاقه مندان به این معاملات می توانند از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ و در روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۵ اقدام به معامله کنند و با رعایت نصاب تحویل شمش طلا، امکان تحویل فیزیکی آن از خزانه های بانک نیز برای آنها وجود دارد. همچنین امکان انجام معاملات گواهی سپرده شمش طلا به صورت برخط در اکثر شرکت های کارگزاری برای سرمایه گذاران فراهم است و در این بازار افراد می توانند از طریق گوشی تلفن همراه یا سیستم های رایانه ای شخصی خود شمش طلا خریداری کنند.

گفتنی است از روز گذشته قرارداد اختیار معامله شمش طلا نیز در بورس کالا آغاز بکار کرد تا با تکمیل زنجیره ابزارهای مالی شمش طلا به همه سلایق سرمایه گذاران در این حوزه پاسخ داده شود.

۱۲۸ کیلوگرم شمش طلا در قالب گواهی سپرده معامله شد/ جذب ۴۱۱ میلیارد تومان نقدینگی از بازار

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها