پسته بادامی

سازوکار بورس کالا علاوه بر شفافیت، کشف قیمت و تثبیت آن، می‌تواند هم دسترسی به پسته را آسان و هم با کاهش هزینه مبادله، مسیر تامین مالی کشاورزان را تسهیل کند.

غلامرضا کریمی؛ رئیس هیات مدیره زرین زعفران مشرق زمین مصرف زمین با اشاره به دستاوردهای سه‌گانه بورس کالا در بخش محصول‌های کشاورزی به «کالاخبرکالاخبر» گفت: شفافیت، کشف قیمت و تثبیت آن، سه مزیت بورس کالا در این عرصه به شمار می‌آید.

وی افزود: اکنون که فصل برداشت پسته است، سازوکار بورس کالا در انبار فیض آباد این نوید را به کشاورزان می‌دهد که محصول خود را به قیمت مناسب و عادلانه در فضای شفاف و رقابتی به فروش برسانند.

کریمی هدف از ایجاد انبار توسط شرکت زرین در منطقه مه‌ولات (از شهرهای استان خراسان رضوی) را رسیدن کشاورزان به حقوق حقه خود خواند و اظهار کرد: این امکان برای کشاورزان فراهم شده که محصول خود را به انبار امین بورس کالا بارگیری کنند و در روزهای بعد با قیمت تابلو به فروش برسانند. قیمت کشف شده در تابلو نیز قیمت واقعی است که متاثر از سازوکار عرضه و تقاضا شکل می گیرد.

به گفته رییس هیات مدیره زرین زعفران با روی کار آمدن گواهی سپرده پسته این امکان برای کشاورزان فراهم می ‌شود که هر میزانی که بخواهند، محصولشان در بازار را بفروشند. در صورتی که در بازار معمولی این امکان برای آنان فراهم نیست.

وی ادامه داد: راه اندازی این ابزار هم دسترسی به محصول را آسان و هم با کاهش هزینه مبادله، مسیر تامین مالی را تسهیل می‌کند.

کریمی با بیان اینکه فروش پسته با قیمت عادلانه را دنبال می کنیم، گفت: تجربه موفقی در این عرصه برای زعفران، زیره و کشمش بدست آمده و امیدوارم انبار پسته نیز عملکرد مطلوبی را پشت سر بگذراند و کشاورزان هم بتوانند به سود واقعی دست یابند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها