• ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
  • کد خبر: 86794
نفت

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) پیش‌بینی کرد که ذخایر نفت جهان در سه ماهه چهارم امسال در پی تمدید سه ماهه کاهش داوطلبانه تولید عربستان، کاهش پیدا کند.

به گزارش کالاخبر ، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود، اعلام کرد پس از کاهش داوطلبانه تولید عربستان سعودی به میزان یک میلیون بشکه در روز که قرار بود در پایان سپتامبر خاتمه پیدا کند اما تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید شد، پیش‌بینی می‌شود ذخایر نفت جهان در سه ماهه چهارم، به میزان ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کند.

در این بین، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۳ را به میزان ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش داد و ۱.۸۱ میلیون بشکه در روز برآورد کرد. اما این آژانس پیش‌بینی خود از رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۴ را به میزان ۲۵۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و ۱.۳۶ میلیون بشکه در روز تخمین زد.

در گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا آمده است: کاهش ذخایر نفت جهانی، قیمت نفت برنت در سه ماهه چهارم را به میانگین ۹۳ دلار در هر بشکه می‌رساند که بالاتر از میانگین قیمت ۸۶ دلار در اوت است.

طبق پیش‌بینی این آژانس، میانگین قیمت نفت برنت تا نیمه دوم سال ۲۰۲۴ که ذخایر افزایش پیدا می‌کند به ۸۷ دلار کاهش پیدا کند.

جو دوکارولیس - مدیر اداره اطلاعات انرژی آمریکا - نیز در بیانیه ای اعلام کرد: قیمت بالای نفت به همراه شرایط اقتصادی نامعلوم ممکن است تقاضا برای محصولات نفتی را تا پایان سال ۲۰۲۴ کاهش دهد.

پیش بینی می‌شود تولید نفت در آمریکا در سال ۲۰۲۳ به میزان ۸۷۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده و به رکورد ۱۲.۷۸ میلیون بشکه در روز برسد که بالاتر از پیش‌بینی رشد ۸۵۰ هزار بشکه‌ای در گزارش ماه پیش این آژانس است. همچنین، پیش بینی می‌شود تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۴، به میزان ۳۸۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده و به ۱۳.۱۶ میلیون بشکه در روز بالغ شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که انتظار می‌رود مجموع مصرف نفت آمریکا در سال ۲۰۲۳، به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده و به ۲۰.۱ میلیون بشکه در روز برسد که کمتر از پیش بینی قبلی است. پیش بینی می‌شود میزان مصرف در سال میلادی آینده، ۲۰۰ هزار بشکه در روز رشد کرده و به ۲۰.۳ میلیون بشکه در روز برسد.

بر اساس گزارش رویترز، این آژانس پیش‌بینی خود از مصرف بنزین آمریکا در سال میلادی آینده را به میزان ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و ۸.۷ میلیون بشکه در روز برآورد کرد. این بازبینی پس از آن انجام گرفت که اداره سرشماری آمریکا، برآورد جمعیت این کشور را بازبینی کرد و به این ترتیب، جمعیت افراد در سن کار، کمتر شد و جمعیت افراد بازنشسته که تمایل کمتری به رانندگی دارند، بالاتر رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها