• ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
  • کد خبر: 85882
نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخ بهره آمریکا و نگرانی‌های اقتصادی، با وجود کاهش تولید بزرگترین صادرکنندگان نفت جهان، تغییر چندانی نداشت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با شش سنت کاهش، به ۷۹ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با شش سنت کاهش، به ۷۴ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت شب گذشته با ۲.۲ درصد افزایش و شاخص نفت آمریکا با ۲.۵ درصد افزایش بسته شده بود.

ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA در یادداشتی برای مشتریان نوشت: با وجود نگرانی‌های مستمر نسبت به رشد تقاضا برای نفت، قیمت‌ها با انتظاراتی که برای محدودتر شدن عرضه در بازار وجود دارد، تقویت شده است.

عربستان سعودی که بزرگترین تولیدکننده عضو اوپک است، هفته گذشته متعهد شد کاهش تولید خود به میزان یک میلیون بشکه در روز را در ماه اوت تمدید کند. روسیه هم صادرات خود را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) روز سه‌شنبه پیش‌بینی کرد که تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۳ به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز و در سال ۲۰۲۴ به میزان ۲۰۰ هزار بشکه در روز، بالاتر از میزان عرضه خواهد بود.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) با اشاره به تقاضای قوی چین و کشورهای در حال توسعه به همراه کاهش عرضه اخیر عربستان سعودی و روسیه، اعلام کرد که بازار نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، محدودیت عرضه خواهد داشت.

به گفته ادوارد مویا، دورنمای کوتاه مدت نفت، نباید آن قدر بد باشد زیرا همه به سفر می‌روند و این نشان می‌دهد تابستان امسال، بدون سفر نخواهد بود.

با این حال، منابع آگاه گفتند: بر اساس آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به هفتم ژوئن، حدود سه میلیون بشکه رشد کرده است. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، رشد این ذخایر به میزان ۵۰۰ هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند. اگر این آمار توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا تائید شود، نخستین رشد هفتگی ذخایر نفت آمریکا در چهار هفته اخیر و در مقایسه با رشد ۳.۳ میلیون بشکه در مدت مشابه سال گذشته و کاهش میانگین پنج ساله ۶.۹ میلیون بشکه خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار تورم آمریکا در روز چهارشنبه برای نشانه‌هایی درباره دورنمای نرخ بهره هستند. بازار احتمال افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در نشست ماه جاری فدرال رزرو را ۹۲ درصد پیش بینی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها