• ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
  • کد خبر: 86497
نفت

قیمت نفت در معاملات روز جمعه افزایش یافت، اما تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار، به سوی دومین کاهش هفتگی متوالی پیش می رود.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت با ۳۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۱ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۷۹ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت و شاخص نفت آمریکا، روز پنج شنبه با ۰.۲ درصد کاهش بسته شده بودند.

هر دو شاخص از ابتدای هفته جاری تاکنون، بین ۱.۵ تا ۲.۵ درصد کاهش داشته اند که دومین کاهش هفتگی متوالی آنها خواهد بود.

احتیاط سرمایه گذاران در آستانه سخنرانی جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در سمپوزیوم جکسون هول، دلار را به بالاترین حد خود در ۱۰ هفته گذشته رساند که بزرگترین افزایش این ارز در یک ماه اخیر بود. بازارها منتظر سیگنالهایی هستند که نرخهای بهره تا چه مدتی، بالا خواهند ماند.

دلار قوی تر، معاملات نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر، گران کرده و تقاضا برای نفت را کاهش می دهد.

پدر بخش عرضه، مذاکرات میان مقامات ترکیه و دولت منطقه نیمه خودمختار کردستان عراق پس از این که دو طرف نتوانستند درباره ازسرگیری صادرات نفت این منطقه به توافق برسند، همچنان ادامه دارد.

ترکیه صادرات ۴۵۰ هزار بشکه در روز نفت از طریق یک خط لوله از شمال عراق را در ۲۵ مارس، پس از صدور رای اتاق بازرگانی بین‌المللی و محکومیت آنکارا به پرداخت خسارت به بغداد، متوقف کرد. افزایش ورود نفت عراق به بازار می‌تواند به رفع کمبود عرضه نفت ترش کمک کند؛ به خصوص اکنون که تولیدکنندگان اوپک پلاس محدودیت عرضه داوطلبانه خود را عمیق‌تر و طولانی‌تر کرده‌اند.

بازار همچنین به دقت جریان صادرات نفت ایران را که با وجود تحریمهای آمریکا همچنان ادامه دارد، رصد می کند.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که روی بازار تاثیر گذاشت، پیشنهاد مقامات آمریکایی است که تحریم ها علیه بخش نفتی ونزوئلا را تسهیل کرده و به شرکتها و کشورهای بیشتری اجازه می دهد از این کشور نفت وارد کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها