• ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
  • کد خبر: 13404
نفت

کاهش میزان صادرات عراق و احتمال تداوم کاهش میزان ذخایر نفت تجاری آمریکا موجب شد تا قیمت نفت امروز با افزایش مواجه شود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر، امروز در بازار لندن با ۵ سنت افزایش به ۵۷ دلار و ۴۲ سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز ۳۸ سنت کاهش یافته بود. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز امروز با ۵ سنت افزایش به ۵۱ دلار و ۹۵ سنت رسید.

میزان صادرات نفت عراق از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته که ناشی از ارسال محموله‌های نفتی از میادین شمالی و جنوبی این کشور بوده است.

تومومیچی آکوتا، اقتصاددان ارشد مؤسسه میتسوبیشی یواف‌جی در توکیو گفت:بازار در حال حاضر سیگنال‌هایی افزایشی از وضعیت‌هایی نظیر اوضاع در کردستان، کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت شیل در آمریکا و احتمال تمدید توافق کاهش تولید را دریافت می‌کند.

یک منبع کشتیرانی گفت، میزان صادرات نفت خام از طریق خط لوله تحت کنترل کردستان عراق به بندر جیهان ترکیه بعد از ظهر دوشنبه با ۱۳ درصد افزایش به ۲۸۸ هزار بشکه در روز رسید، اما این رقم همچنان کمتر از نصف رقم عادی‌ای است که از این منطقه صادر می‌شود.

عراق ممکن است صادرات نفت خود از میادین جنوبی را در بقیه روزهای ماه اکتبر افزایش دهد و برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی کرده است. جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق گفت، صادرات نفت از جنوب این کشور به‌میزان ۲۰۰ هزار بشکه در روز در حال افزایش است تا کاهش صادرات از میادین شمالی جبران شود.

این در حالی است که تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا در هفته گذشته با ۷ مورد کاهش به ۷۳۶ سکو رسیده که پایین‌ترین رقم از ماه ژوئن تاکنون بوده است.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها