• ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
  • کد خبر: 86356
طلا و ارز

قیمت طلا امروز(دوشنبه) به پایین‌ترین سطح خود در بیش از پنج هفته گذشته رسید زیرا بازدهی دلار و اوراق قرضه در آستانه نشست ماه جولای فدرال رزرو آمریکا در این هفته که می‌تواند انتظارات برای نرخ‌های بهره آینده را برآورده کند، تقویت شد.

به گزارش کالاخبر ، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ صبح به وقت شرقی با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۹۱۲ دلار و ۵۰ سنت رسید که پایین‌ترین سطح خود از ۷ جولای است و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۹۱۳ دلار و ۵۰ سنت رسید.

بازده اوراق قرضه ایالات‌متحده افزایش یافت و دلار را به بالاترین میزان خود از ۷ جولای رساند، پس از آن که قیمت‌های تولیدکننده اندکی بیشتر از حد انتظار در جولای افزایش یافته است زیرا هزینه خدمات با سریع‌ترین سرعت در نزدیک به یک سال اخیر افزایش یافته است.

نرخ بهره بالاتر و بازده اوراق خزانه‌داری، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را که به دلار قیمت‌گذاری می‌شود، افزایش می‌دهد.

نظرسنجی نشان داد که احساسات مصرف‌کننده در ایالات‌متحده در ماه اگوست کاهش یافت اما آمریکایی‌ها انتظار داشتند که تورم در سال آینده و پس از آن کاهش یابد. داده‌های چین در مورد خرده فروشی و تولید صنعتی روز سه شنبه منتشر می‌شود. بازارها همچنین منتظر ارقام خرده فروشی ایالات‌متحده در روز سه‌شنبه و به دنبال آن صورتجلسه جولای فدرال رزرو در روز چهارشنبه هستند.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز جمعه ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۸۹۹.۶۳ تن رسید. تقاضای فیزیکی طلا هفته گذشته در هند با کاهش قیمت‌ها افزایش یافت.

در بازار سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۲.۵۷ دلار در هر اونس و پلاتین با ۰.۵ درصد کاهش به ۹۰۷ دلار و ۷۶ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۹۴۳ دلار و ۷۳ سنت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها