• ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
  • کد خبر: 86070
نفت

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه که بازار در انتظار سیگنال‌های بیشتری در خصوص افزایش نرخ‌های بهره توسط بانک‌های مرکزی اروپا و آمریکا بود، کاهش پیدا کرد.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت با ۱۶ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۸۰ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۷ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۷۶ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت هفته گذشته ۱.۵ درصد و شاخص نفت آمریکا ۲.۲ درصد رشد داشت که چهارمین رشد هفتگی هر دو شاخص بود و در پی محدود شدن عرضه به دلیل کاهش تولید اوپک پلاس، روی داد. همچنین، پس از این که روسیه از توافق کریدور دریایی امن برای صادرات غلات خارج شد، جنگ در اوکراین هفته گذشته، تشدید شد.

تحلیلگران بانک ملی استرالیا در یادداشتی نوشتند: در حالی که یک دور دیگر افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، باعث نوسان قیمت در کوتاه مدت خواهد شد، انتظار داریم عرضه در بازار با کاهش تولید اوپک پلاس، محدودتر شود.

لئون لی، تحلیلگر شرکت "سی ام سی مارکتس" پیش بینی کرد که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در نهایت با بهبود تقاضای فصلی، دوباره به ۸۰ دلار در هر بشکه برسد.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا هفته جاری، نرخ بهره را یک چهارم واحد افزایش دهند. بنابراین، توجه همه به اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا درباره افزایش آتی نرخ بهره معطوف خواهد بود.

افزایش نرخ بهره، سرمایه‌گذاری‌ها را کاهش داده و ارزش دلار آمریکا را تقویت کرده و باعث می‌شود کالاهای قیمت گذاری شده به دلار آمریکا مانند نفت، گران‌تر شوند.

فعالان بازار همچنین انتظار دارند پکن، تدابیر محرک مالی را برای حمایت از اقتصاد این کشور پیاده کند که احتمالا تقاضا برای نفت در دومین مصرف کننده بزرگ جهان را تقویت خواهد کرد. برنامه‌ریز دولتی چین روز دوشنبه تدابیری را برای تقویت و تشویق سرمایه‌گذاری خصوصی در بعضی از بخش‌های زیرساخت رونمایی و اعلام کرد حمایت مالی از پروژه‌های خصوصی را تقویت خواهد کرد.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی روز جمعه اظهار کرد که اقدامات فعلی اوپک پلاس برای حمایت از بازار نفت، فعلا کافی است و در صورت وجود ضرورت برای اقدامات بیشتر، کافی است یک تماس تلفنی گرفته شود.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته، تعداد دکل‌های حفاری نفت را هفت حلقه کاهش دادند و به ۵۳۰ حلقه رساندند که بزرگترین کاهش از اوایل ژوئن بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها