حسینی کیا

نماینده مردم سنقر در مجلس گفت: عرضه پر حجم خودروها در بورس کالا و در ادامه اجرایی شدن واردات خودرو، شرایط انحصاری و خرید و فروش های کاذب را کنار می زند و شفافیت و اعتمادسازی در میان فعالان صنعت خودرو و مصرف کنندگان ایجاد می شود.

به گزارش کالاخبر به نقل از سنا، جواد حسینی کیا، نماینده مردم سنقر در مجلس درباره برخی مشکلات موجود در صنعت خودرو گفت: اگر موضوع واردات خودرو حل شود، بخشی از مشکلات موجود در این حوزه هم رفع می‌شود و قیمت‌گذاری آنها در بورس کالا با مشکلی مواجه نخواهد شد.

وی افزود: با واردات، خودروسازان به سمت رقابت، ارتقا کیفیت و کاهش قیمت تمام شده خودرو حرکت می‌کنند.

نماینده مردم سنقر در مجلس با بیان اینکه با عرضه خودرو در بورس می‌توان از خرید و فروش‌های کاذب جلوگیری کرد، عنوان کرد: عرضه خودرو در بورس چندین مزیت دارد و باعث پیشگیری از سوءاستفاده، رانت خواری و شرایط انحصاری این صنعت شده و به بحث شفافیت در قیمت‌گذاری کمک می‌کند اما بهتر است با توجه به تقاضای بازار خودرو، عرضه‌ها در بورس کالا افزایش یابد.

حسینی کیا اظهار کرد: به طور کلی می‌توان یکی از نقش‌های عرضه خودرو در بورس را اعتمادسازی دانست زیرا به واسطه افزایش اعتماد وضعیت بازار سرمایه نیز تغییر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بهتر است مابه التفاوت قیمت فروش خودرو در بازار آزاد و درب کارخانه با عرضه در بورس کالا به صنعت و چرخه تولید برگردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها