میانگین ماهانه قیمت نفت برنت و آمریکا برای نخستین بار پس از آغاز سقوط قیمتها در ماه ژوئن ٢٠١٤، بالا رفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت نفت برنت و دبلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات روز جمعه (هشتم اسفندماه) در حالی به شدت بالا رفت که میانگین ماهانه قیمت این دو شاخص نفتی برای نخستین بار در هشت ماه گذشته در ماه فوریه افزایش یافت و دلیل این موضوع بهبود چشم انداز تقاضای نفت در بازارهای جهانی و کاهش عرضه نفت است.

قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز (جمعه، هشتم اسفندماه) دو دلار و ٥٣ سنت بالا رفت و به ٦٢ دلار و ٥٨ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین ماهانه قیمت نفت برنت ١٨ درصد رشد داشت که بیشترین مقدار رشد قیمت نفت برنت از ماه مه ٢٠٠٩ بود.

بهای نفت دبلیو تی آی نیز دیروز یک دلار و ٥٩ سنت بالا رفت و به ٤٩ دلار و ٧٦ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین ماهانه قیمت این نفت نیز ٣,١ درصد رشد داشت.

در همین حال، انتشار گزارش هفتگی شرکت بیکر هیوز از تعداد دکلهای حفاری آمریکا، مقداری از رشد قیمتهای نفت را کاست. این شرکت اعلام کرد که در هفته گذشته تنها ٣٣ دکل حفاری در آمریکا از ناوگان حفاری این کشور کم شده است که مجموع دکلهای حفاری این کشور را به ٩٨٦ می رساند.

از سوی دیگر، یکی دیگر از عواملی که مانع رشد بیش از اندازه قیمت نفت آمریکا شد، گزارش دولتی این کشور از افزایش سطح ذخیره سازیهای نفتی آمریکا در هفته گذشته بود که رشد این ذخیره ها در هفته گذشته به رقم بی سابقه هشت میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه رسید.

گزارشها نشان می دهد که قیمتهای پائین نفت موجب کاهش سرمایه گذاری در تولید نفت در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) شده است. اول هانسن، تحلیلگر ارشد ساکسو بنک، گفت: مهمترین رخداد هفته گذشته بیشتر شدن اختلاف قیمت شاخصهای نفت برنت و دبلیو تی آی بود.

اختلاف قیمت شاخص نفت برنت و دبلیو تی آی روز جمعه (هشتم اسفندماه) به ١٣ دلار رسید که از ماه ژانویه ٢٠١٤ تا کنون بی سابقه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها