_26691.jpg

با وجود افت قیمت نفت در روز جمعه، این کالای اساسی رشد هفتگی دیگری را به ثبت رساند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، افزایش فعالیت‌های حفاری در آمریکا باعث شد تا قیمت نفت در آخرین روز هفته کاهش پیدا کند. گزارش شرکت بیکرهیوز نشان داد که شرکت‌های حفاری آمریکا در ۱۵ هفته گذشته، ۱۴ دکل به تعداد دکل‌های عملیاتی این کشور اضافه کرده‌اند.

هر بشکه نفت برنت در پایان هفته با رشدی ۶ درصدی ۵۱ دلار و ۹۳ سنت معامله شد و قیمت هر بشکه نفت وست‌تگزاس اینترمدییت با ۳ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته به ۴۹ دلار و ۸۱ سنت رسید. با وجود افت روز جمعه، برنت و وست‌تگزاس اینترمدییت از زمان نشست الجزایر رشدی ۱۰ درصدی داشته‌اند.

اما با توجه به اینکه این رشد بسیار زیاد و سریع بوده است، شاخص قدرت نسبی برنت و WTI، روز پنجشنبه به ۶۹ رسید روز جمعه این شاخص برای برنت به ۶۷ واحد و برای WTI به ۵۸ واحد سقوط کرد.

زمانی که اوپک در ۲۸ سپتامبر پیشنهاد کاهش تولید را داد، اعلام کرد که جزئیات این طرح در نشست سیاست‌گذاری رسمی این سازمان در ماه نوامبر مشخص خواهد شد. هفته آینده، اوپک در نشستی غیررسمی در استانبول با روسیه دیدار خواهد کرد.

اوپک امیداور است که تولیدات خود را به ۳۲.۵ تا ۳۳ میلیون بشکه در روز کاهش دهد که در حدود ۷۰۰ هزار بشکه از عرضه مازاد ۱ تا ۱.۵ میلیون بشکه خواهد کاست.

منبع: اقتصادنیوز به نقل از رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها