189506_orig.jpg

هزاران نماینده صنعت نفت از سراسر دنیا به مناسبت هفته جهانی نفت در لندن دور هم جمع شده‌اند تا راه‌حلی برای فرار از کاهش قیمت موجود در بازار نفت پیدا کنند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هزاران نفر از شرکت‌کنندگان در هفته جهانی نفت، به دنبال دلایلی برای خوش‌بینی هستند، ولی آن را پیدا نمی‌کنند. به جای آن، آنها با پیام ناهنجار و خشن اعتراضی برخی از تولیدکنندگان نفت،‌ پالایشگاه‌ها و معامله‌گران استقبال شدند:  «دلایل کمی برای خوش‌بینی وجود دارد. دنیا از نفت پر شده است؛ و بازار به شدت نزولی است.»

 بر اساس اظهارات یان‌ تیلور،‌ مدیر اجرایی گروه ویتول، بزرگترین تاجر نفتی مستقل دنیا، تولیدکنندگان با یک سال دشوار مواجه بوده‌اند. قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح یک‌دهه اخیر خود رسیده است و این در حالی است که رشد اقتصادی چین آهسته بوده و صنعت شیل آمریکا به عنوان یک سرپوش برای رشد قیمت عمل کرده است. حتی پالایشگاه‌ها که سودی بیشتر از انتظار داشته‌اند نیز با چشم‌اندازی وحشتناک مواجه هستند.

پاتریک پویان، مدیر اجرایی توتال بزرگترین پالایشگاه اروپا اعلام کرد‌: «صنعت نفت با بحران مواجه شده‌ است.» باب دادلی، رئیس شرکت بی‌پی نیز با شوخی اعلام کرد که تولید مازاد نفت باعث خواهد شد تا مردم به زودی در استخرهایی از نفت خام به شنا مشغول شوند.

جف کوری، رئیس مرکز تحقیقات کالای گلدمن‌ساکس اعلام کرد:‌«در حالی که جهان با کمبود منبع ذخیره‌‌سازی مواجه است، به نظر من شگفت‌آور نخواهد بود که بازار بیش از این سقوط کند».

 

منبع : اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها