copper_2424194f.jpg

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پی امضای تفاهم نامه این شرکت با شرکت ام کا ام آلمان گفت : راه اندازی سوییفت تبادلات مالی شرکت ملی مس را تسهیل کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، احمد مراد علیزاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران طی گفتگویی با بیان اینکه رکود جهانی تقاضای مس را در دنیا با مشکل مواجه کرده است، گفت: مشکل اصلی ما بازار مصرف مس است زیرا تقاضای مصرف کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: در سال ۲۰۱۶ طوری برنامه ریزی کرده ایم که بتوانیم هزینه های جاری را اداره کنیم و مشکلاتی که تاکنون بر اثر تحریم ها داشته ایم را بتوانیم برطرف کنیم.

مراد علیزاده خاطر نشان کرد: با بازشدن سوییفت و اجرای برجام شرکت های خارجی بدون واسطه و به صورت مستقیم با ما ارتباط دارند و قطعا بسیاری از هزینه هایی که تاکنون به دلیل نقل و انتقال پول صورت گرفته حذف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران تصریح کرد: متوسط قیمت جهانی مس در حال حاضر ۴۵۰۰ تا ۴۶۰۰ دلار است و شرکت ملی مس نیز همانند سایر شرکت های تولیدکننده مس دنیا بر روی مرز این قیمت ها حرکت می کند.

گفتنی است  در پی امضای تفاهم نامه شرکت ام کا ام آلمان با شرکت ملی مس ایران در روزهای اخیر،این شرکت تمایل خود را جهت سرمایه‌گذاری در پروژه های معدنی و به ویژه سرمایه گذاری در بخش صنایع پایین دستی ایران تا سقف یک میلیارد یورو اعلام کرده است.

منبع : معدن ۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها