• ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
  • کد خبر: 19110
طلا

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه تحت تاثیر تنش های تجاری در عرصه بین المللی و تقویت ارزش دلار با کاهش روبرو شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نزدیک به بالاترین سطح خود در یک هفته اخیر قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش تنش های تجاری در عرصه بین المللی همچنان فشار زیادی بر قیمت طلا وارد می کند. البته برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که نگرانی های مالی در بازارهای نوظهور می تواند در نهایت به نفع تقاضا و قیمت جهانی طلا شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به کمتر از ۱۱۹۹ دلار رسیده است. بازارهای جهانی به شدت نگران تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین است. دونالد ترامپ هفته گذشته تهدید کرده است که به زودی تعرفه های سنگینی را علیه ۲۰۰ میلیارد  دلار واردات کالاهای چینی وضع خواهد کرد.

ترامپ همچنین تهدید کرده است که هیچ نیازی به مشارکت کانادا در توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی ندارد.

بانک مرکزی ترکیه اعلام کرده است که تدابیر لازم را برای مقابله با ریسک های جدی علیه ثبات قیمت ها اتخاذ خواهد کرد تا مانع از افزایش شدید نرخ تورم شود.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸ درصد کاهش داشته است. شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی با اندکی افزایش روبرو شده و به ۹۵.۱۸ واحد رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها