طلا

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر آمارهای مثبت اقتصادی آمریکا و افزایش ارزش دلار قرار گرفت و با کاهش نسبی روبرو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا موجب تقویت گمانه زنی ها درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر شده و این مساله ارزش دلار را بالا برده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات دوشنبه با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۲۶۸ دلار رسیده استقیمت طلا روز جمعه نیز برای لخظاتی با کاهش ۰.۵ درصدی روبرو شد و تا ۱۲۶۵ دلار در هر اونس کاهش یافته بود.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین سطح خود در سه ماه و نیم اخیر رسیده است. شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز با رشد چشمگیری روبرو شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از ورود به توکیو اظهارات تندی را علیه کره شمالی مطرح کرده است. ترامپ تاکید کرد: آمریکا و متحدانش آماده دفاع از آزادی هستند و هیچ دیکتاتوری نباید عزم و اراده ایالات متحده را دست کم بگیرد.

ترامپ سفر ۱۲ روزه خود به کشورهای آسیایی را در شرایطی آغاز کرده است که قصد دارد یک جبهه متحد با ژاپن علیه برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی تشکیل دهد.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این رهبر کره شمالی را مرد موشکی خطاب کرده و تهدید نموده است که کره شمالی را به طور کامل نابود خواهد کرد.

رشد اشتغال در آمریکا طی ماه اکتبر شتاب بیشتری گرفته است ولی دستمزدها در این مدت با کمترین رشد در یک سال و نیم اخیر روبرو شده است.

موسسه مالی جی پی مورگان نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا در سال آینده ۴ بارنرخ بهره را افزایش خواهد داد.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا و ارزش دلار طی روزهای آینده تحت تاثیر مذاکرات نمایندگان کنگره آمریکا درباره طرح مالیاتی دولت ترامپ قرار خواهد داشتپیش بینی می شود دولت ترامپ برای تصویب طرح مالیاتی خود در کنگره با چالش های جدی روبرو شده است.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تقاضای طلا در بازارهای هند و چین طی هفته گذشته رونق چندانی نداشته است. احتمالا سرمایه گذاران در این کشورها منتظر کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا هستند.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۰۳ درصد کاهش به کمتر از ۸۴۵ تن رسیده است.به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

تنش های سیاسی داخلی در آمریکا از یک سو و تنش های بین المللی می تواند عامل مهمی برای قیمت جهانی طلا باشد.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها