تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که با توجه به اینکه سطح حساس و تعیین کننده ۱۰۷۰ دلاری برای هر اونس طلا در شرایط کنونی شکسته شده، قیمت این فلز زرد به زودی با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا بار دیگر به زیر سطح ۱۰۷۰ دلار در هر اونس بازگشته است. تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶ میلادی تاثیر زیادی بر تقویت ارزش دلار و فشار بیشتر بر قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز به پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ میلادی رسیده است. در حالی که قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۵ میلادی با افت ۱۰ درصدی روبرو شده است، قیمت نقره نیز بیش از ۱۱ درصد کاهش را تجربه کرده است.

قیمت پلاتین نیز از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۲۶ درصد کاهش یافته است. قیمت پالادیوم نیز در این مدت با افت شدید ۳۰ درصدی روبرو شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در کوتاه مدت به خصوص روزهای نخست سال ۲۰۱۶ میلادی تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده قرار خواهد داشت.                   

منبع: پایگاه اینترنتی اف ایکس امپایر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها