طلا

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در نخستین هفته سال ۲۰۱۸ میلادی می تواند به روند صعودی اش ادامه دهد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات هفته گذشته با افزایش چشمگیری روبرو شد و توانست سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری را بشکند.

بر اساس این گزارش قیمت طلا سال ۲۰۱۷ میلادی را در حالی پشت سر گذاشت که رشد ۱۲ درصدی را ثبت کرده و توانسته است بهترین عملکرد خود را از سال ۲۰۱۰ میلادی برجا بگذارد.

تحلیل تکنیکال اف ایکس امپایر نشان می دهد که اگر طلا بتواند سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری را در روزهای آینده حفظ کند، در هفته نخست مبادلات ۲۰۱۸ میلادی خواهد توانست تا سطح ۱۳۲۵ دلار در هر اونس افزایش یابد.

البته تجربه ماه های اخیر نشان داده است که طلا برای شکستن سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری و تثبیت در این کانال قیمتی با چالش های جدی روبرو شده است. ورود طلا به کانال ۱۳۰۰ دلاری موجب می شود تا تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور با کاهش روبرو شود و این عامل منفی برای قیمت طلا خواهد بود.

به اعتقاد تحلیلگران اف ایکس امپایر، اگر قیمت طلا در روزهای آینده عقب نشینی کند و وارد کانال ۱۲۰۰ دلاری شود، بهترین فرصت برای خرید و سرمایه گذاری خواهد بود.

از سوی دیگر نوسانات ارزش دلار همچنان مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد بود. در صورت ادامه روند نزولی ارزش دلار در روزهای آینده می توان نسبت به افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا امیدوار بود.

نگرانی های سیاسی در عرصه بین المللی نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده باشد. نگرانی های مربوط به اوضاع کره شمالی و خاورمیانه از یک سو و بی ثباتی سیاسی در اروپا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

دولت جدید آلمان هنوز تشکیل نشده و ایتالیا نیز طی ماه های آینده انتخابات سراسری را در پیش دارد.مذاکرات بر ای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در مراحل حساس و سرنوشت سازی وارد شده است.

به نظر می رسد در صورت کاهش قیمت طلا در روزهای آینده، کف قیمت این فلز گرانبها ۱۲۵۰ دلار خواهد بود. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت این فلز گرانبها خواهد داشت.

منبع:سایت طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها