سکه

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۷۵ هزار و ۲۰۶ قرارداد افزایش یافت و ارزش آن نیز به ۱۱ هزار و ۲۱۷ میلیارد ریال رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در همین حال روز جمعه قیمت جهانی طلا تحت تاثیر گمانه زنی ها در مورد برنامه مالیاتی امریکا افزایش یافت.

به این ترتیب طلا در بازار جهانی با رسیدن به قیمت ۱۲۸۸ دلار و ۳۴ سنت بالاترین قیمت خود از ۲۰ اکتبر را تجربه کرد  و در حال ثبت بیش از  یک درصد افزایش قیمت هفتگی است.

نرخ هر اونس طلا در بازار نیویورک برای تحویل فوری در دسامبر ۰.۱ درصد کاهش داشت و به ۱۲۸۵ دلار و ۸۰ سنت داد و ستد شد.

در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته، سررسید تیرماه سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۶۰ هزار و ۴۸۵ قرارداد را به ارزش ۹ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید شهریور ماه سال آینده با ۵ هزار و ۴۰۵ قرارداد به ارزش معاملاتی ۸۳۶ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد اردیبهشت ماه سال آینده قرارگرفت؛ به طوری که این سررسید با ۳ هزار و ۸۳۸ قرارداد به ارزش ۵۵۷ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

همچنین سررسید آبان ماه نیز با ۲ هزار و ۸۰۱ قرارداد به ارزش ۳۷۵ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی از نظر حجم معاملات قرار گرفت. در ادامه، سررسید دی ماه با یک هزار و ۴۸۰ قرارداد به ارزش ۲۰۴ میلیارد ریال معامله شد. در پایان نیز سررسید اسفند ماه با یک هزار و ۱۹۷  قرارداد به ارزش ۱۶۹ میلیارد ریال در جایگاه آخر ایستاد.

معاملات آتی سکه در روز چهارشنبه هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (چهارشنبه) نشان می دهد در مجموع  ۱۳هزار و ۷۵۸ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات روز چهارشنبه، ۶ سررسید فعال بازار آتی در بورس کالا با نوسان قیمتی متفاوتی همراه شدند، به طوری که ۲ سررسید با نوسان مثبت،  ۲ سررسید با نزول قیمت رو به رو شدند و ۲ سررسید نیز بدون تغییر قیمت مورد معامله قرار گرفتند. بر اساس آمار معاملات سکه تحویل آبان ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۳۴۹ هزار تومان، رشد ۰.۱۵درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل دی ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و ۳۸۳ هزار تومان رشد ۰.۱۱ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل اسفند ماه امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۴۲۱ هزار تومان به فروش رسید. سررسید اردیبهشت ماه سال آینده هم با نرخ یک میلیون و ۴۵۸ هزار تومان معامله و با افت ۰.۰۲ درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید تیرماه سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون و ۵۰۱ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۰.۰۷درصدی رو به رو شد. همچنین سررسید شهریورماه سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون و ۵۴۷ تومان روندی ثابت داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها