• ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
  • کد خبر: 90726
فولاد

شاخص فلزات ماهانه، از روند سوددهی خود خارج شد و ۳.۶۱ درصد افت کرد. مقصر اصلی کاهش ماهانه این شاخص، کاهش قیمت میلگرد فولادی و تیرآهن بود که به دلیل تقاضای ضعیف داخلی در چین صورت گرفت.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران،با توجه به اینکه انتظار نمی رود بخش املاک چین در کوتاه مدت تقویت شود، قیمت فولاد ممکن است همچنان شاهد فشار نزولی باشد. این به نوبه خود می تواند بر صنایع فولاد و ساختمان بسیار فراتر از مرزهای چین تأثیر بگذارد.

بازار جهانی فولاد در ماه گذشته تغییر کرد زیرا قیمت تیرآهن و میلگرد فولادی در واکنش به کاهش تقاضای داخلی در چین کاهش یافت. این کاهش، نتیجه مستقیم کندی ساخت‌وساز در چین و تشدید محدودیت‌های تامین مالی برای توسعه‌دهندگان املاک است، همچنان به ایجاد اثرات موجی در بازارهای جهانی فولاد ادامه می‌دهد.

قیمت میلگرد فولادی چین، تا ماه اوت و اوایل سپتامبر حدود ۷ درصد کاهش یافت. در همین حال، تداوم تقاضای ضعیف داخلی باعث ایجاد وضعیت مازاد عرضه شده است که به بازارهای جهانی سرازیر شده است.

بازار تیرآهن نیز رکود مشابهی را تجربه کرده است، به طوری که قیمت‌های چین از آگوست تا سپتامبر تقریباً ۷ تا ۸ درصد کاهش یافته است. این نیز نشان دهنده کندی گسترده تر زیرساخت ها و ساخت و ساز در بخش املاک چین است.

کاهش تقاضای فولاد چین همچنان بر تقاضای جهانی نیز تأثیر می گذارد. این عمدتا به این دلیل است که چین مسئول بیش از نیمی از تولید فولاد جهان است. از آنجایی که تامین‌کنندگان چینی بازارهای بین‌المللی را با محصولات فولادی مازاد پر می‌کنند، دیگر اقتصادهای بزرگ شاهد فشار نزولی قیمت بر روی فولاد تیرآهن و میلگرد هستند.

این بدان معنی است که کشورهایی که به شدت به واردات فولاد متکی هستند، اکنون شاهد کاهش قیمت در مصالح ساختمانی هستند که می تواند به صنایعی مانند املاک و مستغلات و زیرساخت ها کمک کند. با این حال، این روند همچنین خطر ایجاد عدم تعادل در تجارت جهانی را به همراه دارد. با توجه به اینکه دولت چین هیچ نشانه ای از کاهش محدودیت های مالی برای توسعه دهندگان نشان نمی دهد، بعید است که بخش ساخت و ساز شاهد بهبود سریع باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها