• ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
  • کد خبر: 88961
بورس کالا

در معاملات هفته گذشته بازار فیزیکی بورس کالای ایران ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۶۱۵ تن انواع محصول به ارزش ۴۳ هزار میلیارد تومان دادوستد شد که نسبت به هفته ماقبل رشد ۳۰.۳ درصدی را در حجم معاملات تجربه کرد. به لحاظ حجم سیمان، سنگ‌آهن، فولاد و آهن اسفنجی سنگین‌وزن‌های تالار صنعتی و معدنی و قیر، وکیوم باتوم، مواد پلیمری و لوب کات نیز سنگین‌وزن‌های تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی بودند.

به گزارش کالاخبر ، تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله ۳ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۴۴۵ تن انواع کالا به ارزش ۲۶.۲ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار یک میلیون و ۵۰۷ هزار و ۲۸۸ تن سیمان، ۸۷۲ هزار و ۵۰۰ تن سنگ آهن، ۶۰۲ هزار و ۸۴۲ تن فولاد، ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۷ هزار و ۹۴۵ تن آلومینیوم، ۷ هزار و ۳۸۰ تن مس، یک هزار و ۵۱۰ تن روی، ۴۵۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۳۰ تن کنسانتره فلزات گران بها معامله شد.

از طرفی در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۹۱۸ هزار و ۳۱۱ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۵.۸ هزار میلیارد تومان به فروش رسید.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۳۵۲ هزار و ۶۸۵ تن قیر، ۲۸۹ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۰۹ هزار و ۸۰۵ تن مواد پلیمری، ۱۰۷ هزار تن لوب کات، ۴۰ هزار و ۹۷۰ تن مواد شیمیایی، ۱۴ هزار و ۳۲۵ تن گوگرد، ۳ هزار و ۴۷۶ تن روغن و یک هزار و ۵۰ تن گازها و خوراک ها معامله شد.

در تالار کشاورزی نیز یک تن زعفران به ارزش ۸۵ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۵ هزار و ۸۵۸ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۶۲ میلیارد تومان بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها