• ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
  • کد خبر: 88610
اقتصاد جهان

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی برای سال ۲۰۲۴ را نسبت به پیش‌بینی قبلی ۲.۷ درصدی در ماه نوامبر به ۲.۹ درصد افزایش داد.

به گزارش کالاخبر ، این سازمان مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز اقتصادی موقت خود در ماه فوریه اعلام کرد که این مورد به دنبال رشد ۳.۱ درصدی در سال گذشته همراه با کاهش تورم سریعتر از حد انتظار است.

پیش‌بینی می‌شود که رشد تولید ناخالص داخلی جهانی در سال ۲۰۲۵ به دلیل سهولت شرایط مالی، مطابق با گزارش قبلی، به سه درصد برسد.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، رشد اقتصادی ایالات‌متحده را با ۰.۶ درصد افزایش به ۲.۱ درصد برای سال ۲۰۲۴، با حمایت هزینه‌های خانوار و شرایط قوی بازار کار تغییر داد اما آن را در ۱.۷ درصد برای سال ۲۰۲۵ بدون تغییر گذاشت.

با کاهش فعالیت‌ها به دلیل شرایط سخت اعتباری در کوتاه‌مدت، برآورد می‌شود که تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سال جاری ۰.۶ درصد و در سال آینده ۱.۳ درصد افزایش یابد که به ترتیب ۰.۳ درصد و ۰.۲ درصد کاهش یافته است.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی پیش‌بینی رشد چین را در ۴.۷ درصد برای سال ۲۰۲۴ و ۴.۲ درصد برای سال ۲۰۲۵ به دلیل کاهش تقاضای مصرف‌کننده، بدهی بالا و بازار ضعیف املاک ثابت نگه داشته است.

تولید ناخالص داخلی ترکیه ۲.۹ درصد در سال ۲۰۲۴ و ۳.۲ درصد در سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی رشد اقتصاد ترکیه برای سال ۲۰۲۴ به میزان ۲.۹ درصد بود و با ۰.۱ درصد کاهش به ۳.۱ درصد در سال ۲۰۲۵ رسید.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی پیش‌بینی کرد که تورم در اکثر کشورهای گروه ۲۰ تا پایان سال آینده به هدف خود باز خواهد گشت و رقم اصلی از ۶.۶ درصد در سال جاری به ۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۵ کاهش خواهد یافت.

تورم اصلی در اقتصادهای پیشرفته گروه ۲۰ به ۲.۵ درصد در سال جاری و ۲.۱ درصد در سال آینده کاهش خواهد یافت.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هشدار داد، اگر اثرات طولانی‌مدت افزایش نرخ بهره گذشته، قوی‌تر از حد انتظار باشد، رشد می‌تواند ضعیف‌تر از حد انتظار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها