بورس کالای ایران

در هفته گذشته رویدادها و اظهارنظرهای مهمی پیرامون بورس کالای ایران صورت گرفت که از مهم ترین آنها می توان به"تامین مالی ۳۰۰۰ میلیارد ریالی کاله از بستر بورس کالا"،"۵۰ دستگاه کاپرا نزدیک به قیمت پایه معامله شد"،"۲۰ دستگاه کامیون کشنده فاو معامله شد"،"معامله ۲۰۰ دستگاه وانت کارا تک کابین" و "فروش ۱۹۰هزار تن آهن اسفنجی فولاد خوزستان به صورت بلندمدت" اشاره کرد.

تامین مالی ۳۰۰۰ میلیارد ریالی کاله از بستر بورس کالا

به گزارش کالاخبر ،شرکت سولیکو کاله روز ۸ بهمن به منظور تامین سرمایه در گردش برای تولید ۱۰ هزار تن شیر، اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد به ارزش ۳۰۰۰ میلیارد ریال در بورس کالای ایران با سررسید ۱۸ ماهه کرد که با استقبال خوب سرمایه گذاران این تامین مالی در همان ثانیه نخست با موفقیت انجام شد.

براساس اعلام مدیریت بازارهای مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالای ایران عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندار شیر فرادما متعلق به شرکت سولیکو کاله در نمادهای «عکاله۱»، «عکاله۲» و «عکاله۳» به تعداد ۸۷۲ هزار و ۱۰۰ قرارداد و با قیمت ۳ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۸۰۰ ریال در هر قرارداد ۱۰ کیلوگرمی از طریق شرکت کارگزاری مفید انجام شد و به توجه به استقبال خوب سرمایه گذاران با موفقیت به پایان رسید.

معاملات ثانویه این نمادها از ۹ بهمن تا ۸ مرداد ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت.

۵۰ دستگاه کاپرا نزدیک به قیمت پایه معامله شد

در روز ۹ بهمن ماه ۵۰ دستگاه خودرو کاپرا ۲ در تالار خودرو بورس کالا عرضه شد که با وجود ثبت ۹۷ دستگاه تقاضا در نهایت این خودرو با رقابت ۱.۴ درصدی و نزدیک به قیمت پایه معامله شد.

هر دستگاه کاپرا ۲ سفید با قیمت پایه ۸۶۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در تالار خودرو عرضه و ۸۷۵ میلیون و ۱۳۶ هزار تومان معامله شد.در برابر ۵۰ دستگاه عرضه شده کاپرا، ۹۷ دستگاه تقاضا شکل گرفت.تحویل خودرو کاپرا ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ خواهد بود.

۲۰ دستگاه کامیون کشنده فاو معامله شد

روز ۱۰ بهمن در تالار خودرو بورس کالا ۲۰ دستگاه کامیون کشنده فاو برای تحویل ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ معامله شد.در مقابل ۲۰ دستگاه عرضه ۱۲۳ دستگاه تقاضا شکل گرفت و در نهایت با رقابت ۱۰.۱۱ درصدی معامله انجام شد.

قیمت پایه عرضه ۳ میلیارد و ۷۰۸ میلیون تومان اعلام شده بود و به قیمت پایانی ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به اضافه ۲۵.۴ میلیون تومان هزینه های جانبی افزوده می شود.

معامله ۲۰۰ دستگاه وانت کارا تک کابین

روز ۱۱ بهمن ماه در تالار خودرو بورس کالا ۲۰۰ دستگاه وانت کارا تک کابین برای تحویل ۱۷ اسفند معامله شد.

در مقابل عرضه ۲۰۰ دستگاه، ۱۶۴۳ دستگاه تقاضا شکل گرفت و در نهایت این خودرو با رقابت ۱۵.۹ درصدی معامله شد.

قیمت پایه عرضه ۴۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده بود و به قیمت پایانی ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به اضافه ۹.۶ میلیون تومان هزینه های جانبی افزوده می شود.

کرمان موتور ۲۴ بهمن ۵۰۰ دستگاه KMC T۸ در بورس کالا عرضه می‌کند

تالار خودرو بورس کالا سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه میزبان عرضه ۵۰۰ دستگاه KMC T۸ مشکی متعلق به شرکت کرمان موتور است.

۵۰۰ دستگاه از این محصول به قیمت پایه یک میلیارد و ۴۴۹ میلیون تومان و درصد پیش پرداخت ۱۰ درصدی عرضه می شود.

کرمان موتور به تازگی (۴ بهمن) با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برای تولید ۱۳۸۱ دستگاه KMC T۸ از مسیر بورس کالا موفق به تامین مالی ۲ هزار میلیارد تومانی شد.

فروش ۱۹۰هزار تن آهن اسفنجی فولاد خوزستان به صورت بلندمدت

چهارشنبه ۱۱ بهمن در بازار فیزیکی بورس کالای ایران، ۱۹۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید شرکت فولاد خوزستان در قالب ۵ قرارداد کشف پریمیوم معامله شد تا تولیدکنندگان صنایع بالادست و پایین دست حوزه فولاد، امکان برنامه ریزی بلندمدت تولید و فروش را با استفاده از ظرفیت بورس کالا پیدا کنند.

بورس کالای ایران چهارشنبه ۱۱ بهمن میزبان معامله ۱۹۰ هزار تن آهن اسفنجی فولاد خوزستان در قالب ۵ قرارداد کشف پریمیوم بود.

عرضه های امروز آهن اسفنجی فولاد خوزستان در حجم های ۵۰ هزار تنی، ۳۰ هزار تنی و ۱۰ هزار تنی صورت گرفت که با ثبت درخواست متقاضیان خرید، کل قراردادها منعقد شد.

تاریخ معامله نهایی این قراردادها از ۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا ۶ تیر ۱۴۰۳ ادامه دارد. همچنین تاریخ تحویل نخستین قرارداد کشف پریمیوم محصول مذکور، ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ اعلام شده و تحویل در سایر قراردادها به ترتیب تا ۲۶ تیر سال آینده ادامه می یابد.

ساماندهی صنعت سیمان با عرضه در بورس کالا

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه روند صعودی را در تولید سیمان شاهد هستیم، گفت: از سال ۱۴۰۰ سیمان وارد بورس کالا شد و به واسطه شفافیت در این بازار، ساماندهی در عرضه و تقاضای سیمان کشور اتفاق افتاده است.

علی اکبر الوندیان عنوان کرد: اکنون با توجه به شرایط بازار و تقاضا تعداد ۱۶ نوع محصول عرضه می شود، در نظر داریم به تدریج انواع سیمان های تولیدی در بورس کالای کشور معرفی شود.

وی افزود: در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به خاطر همکاری وزارت نیرو در تامین برق و انرژی شاهد رشد تولید در صنعت سیمان هستیم که پیش بینی می شود برای سال آینده نیز وضعیت بهتری را داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها