• ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
  • کد خبر: 88026
نفت

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا در پی حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ که تجارت دریایی را مختل کرده و باعث شده است شرکت‌های کشتیرانی مسیر کشتی‌ها را تغییر دهند، افزایش یافت.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت با ۲۱ سنت معادل ۰.۲۷ درصد افزایش، به ۷۸ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات ماه آتی وست تگزاس اینترمدیت که روز سه‌شنبه منقضی می‌شود، با سه سنت افزایش، به ۷۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. قراردادهای ماه بعد این شاخص با شش سنت معادل ۰.۰۸ درصد افزایش، به ۷۲ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز دوشنبه در پی نگرانی‌هایی که نسبت به تغییر مسیر کشتی‌ها از دریای سرخ ایجاد شد، بیش از یک درصد صعود کردند.

تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس در این باره گفت: با وجود ثبات قیمت در معاملات روز جاری، ریسک‌های احتمالی مربوط به اختلال عرضه و رویدادهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، ممکن است نوسان قابل ملاحظه ای را در بازارهای نفت ایجاد کند. اگر تنش‌های ژئوپلیتیکی شدت بگیرند، بازارهای نفت ممکن است با فشار بیشتری برای صعود قیمت مواجه شوند.

در سیگنال‌هایی از گسترش بحران اختلال عبور و مرور کشتی‌ها به محموله‌های انرژی، غول نفتی بریتیش پترولیوم موقتا عبور همه کشتی‌هایش از مسیر دریای سرخ را متوقف کرد و گروه نفتکش «فرونت لاین» هم اعلام کرد کشتی‌های این شرکت از عبور از این مسیر خودداری خواهند کرد.

حدود ۱۵ درصد از ترافیک کشتیرانی جهان از کانال سوئز انجام می‌شود که دریای سرخ را به دریای مدیترانه متصل می‌کند و کوتاه‌ترین مسیر کشتیرانی بین اروپا و آسیاست.

بر اساس گزارش رویترز، حمله به کشتی‌ها باعث شده است آمریکا و متحدانش درباره ایجاد یک نیرو برای حمایت از مسیرهای دریای سرخ گفت‌وگو کنند. به گفته جون رونگ ئیپ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی، این واکنش، به معنای آن است که اختلالات کشتیرانی ممکن است طولانی نشود و این امر در معاملات روز جاری بازار نفت منعکس شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها