• ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
  • کد خبر: 87974
طلا

قیمت طلای جهانی امروز، چهارشنبه در بازه محدودی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران از انجام شرط بندی‌های بزرگ در آستانه تصمیم فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره و چشم‌انداز سیاسی امروز اجتناب کردند.

به گزارش کالاخبر ، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۴۷ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۸ درصد کاهش به ۱۹۷۷ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۱۹۷۸ دلار و ۷۰ سنت رسید.

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو بیانیه و تصمیم نرخ بهره خود را امروز منتشر خواهد کرد و پس از آن کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول برگزار خواهد شد. بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، معامله‌گران به طور گسترده انتظار دارند که فدرال رزرو در این هفته نرخ‌های ۵.۲۵ درصد تا ۵.۵۰ درصد را بدون تغییر بگذارد و با احتمال ۷۵ درصد کاهش نرخ در ماه می قیمت‌گذاری می‌کند.

سرمایه‌گذاران منتظر نظرات پاول هستند که می‌تواند چشم انداز سیاست پولی فدرال رزرو را در بحبوحه انتظارات کاهش نرخ بهره در نیمه اول سال ۲۰۲۴ روشن کند.

ایلیا اسپیواک، رئیس بخش کلان جهانی در Tastylive گفت: در ماه نوامبر، یک تغییر بزرگ در انتظارات بازار از نظر دورنمای نرخ فدرال رزرو وجود داشت. ما شاهد کاهش دلار و بازدهی بودیم و این به طلا کمک کرد. با این حال، من فکر می‌کنم فدرال رزرو نمی‌خواهد بیش از حد از یک چشم‌انداز بدبینانه حمایت کند زیرا در این صورت ممکن است انتظارات تورمی کاهش یابد.

اداره آمار وزارت کار ایالات‌متحده اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه گذشته پس از بدون تغییر در ماه اکتبر، ۰.۱ درصد افزایش یافت و این شاخص در ۱۲ ماه منتهی به نوامبر، پس از افزایش ۳.۲ درصدی در اکتبر، ۳.۱ درصد افزایش یافت. فعالان بازار همچنین منتظر نشست‌های سیاست‌گذاری بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان در روز پنجشنبه بودند.

بر اساس گزارش رویترز، اس پی دی آر گلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه شنبه ۰.۳۳ درصد کاهش یافت و به ۸۷۵.۶۵ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۲.۷۳ دلار رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۲۸.۲۷ دلار و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۷۶.۴۲ دلار رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها