• ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
  • کد خبر: 69735
بورس جهان

بازار سهام آسیا در انتظار جلسه پیش روی فدرال رزرو قرمزپوش شد و در ایالت متحده آمریکا، کامپوزیت نزداک، ۷.۶ درصد زیان هفتگی را ثبت کرد.

به گزارش «کالاخبر» روز دوشنبه اکثر بازارهای آسیا و اقیانوسیه با کاهش روبرو شدند در حالی که سرمایه گذاران منتظر جلسه سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده در این هفته هستند.

نیک کی ۲۲۵ ژاپن پس از زیان های قبلی خود ۰.۱۱ درصد کاهش یافت در حالی که شاخص تاپیکس ۰.۱۸ درصد افت کرد.در کره جنوبی، کاسپای ۱.۵۳ درصد کاهش داشت در حالی که شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۰.۹۲ درصد سقوط کرد.

از سوی دیگر سهام چین ضررهای قبلی را جبران کرد به طوری که کامپوزیت شانگهای ۰.۲ درصد و شنژن ۰.۵۶ درصد افزایش یافت. در استرالیا، ای اس اکس ۲۰۰، ۰.۴۴  درصد سقوط کرد. شاخص‌های انرژی، مواد و مالی به ترتیب ۰.۷۱، ۱.۴۲ و ۰.۴۸ درصد کاهش داشتند. با این حال، سهام بانک مشترک المنافع استرالیا ۰.۱۷ درصد بالاتر رفت. سهام  هند نیز روند نزولی داشت به طوری که نت فای۵۰،  ۰.۹ درصد و سنسکس ۰.۵۳ درصد کاهش یافت.

در ایالت متحده آمریکا، کامپوزیت نزداک، ۷.۶ درصد زیان هفتگی را ثبت کرد که بدترین زیان آن از ماه اکتبر ۲۰۲۰ است و همچنین بیش از ۱۴ درصد کمتر از رکورد خود در نوامبر است.

قرار است کمیته بازار آزاد فدرال در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برای تصمیم گیری در مورد گام های بعدی سیاست پولی ایالات متحده تشکیل جلسه دهد. افزایش تورم یکی از نگرانی‌های اصلی بانک مرکزی ایالات متحده است و سرمایه‌گذاران نگرانی فدرال رزرو را دنبال می کنند.

قرار است جروم پاول، بعدازظهر چهارشنبه به رسانه‌ها گزارش دهد. تحلیل گران نوشتند قبل از بیانیه این هفته فدرال رزرو، که انتظار می‌رود مواردی را برای افزایش نرخ بهره از ماه مارس نشان دهد، معاملات بازار ها محتاطانه صورت می گیرد. آنها گفتند که تردید دارند که فدرال رزرو به کاهش کمی در این هفته پایان دهد. تردید داریم که فدرال رزرو با افزایش نرخ ۵۰ واحدی سیاست های خود را سخت تر کند. تحلیل گران اضافه کردند که ممکن است فدرال رزرو بر اساس نگرانی ها، تندرو نباشد و بازارها تثبیت شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها