بازار مالی

طی آبان ماه سال جاری، معامله ۴۶ میلیون گواهی سپرده کالایی و یک میلیارد و ۵۲۴ میلیون واحد صندوق های سرمایه گذاری کالایی در بازار مالی بورس کالای ایران به ثبت رسید.

به گزارش کالاخبر ، به این ترتیب حجم معاملات ماهانه بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در آبان امسال به ۴۶ میلیون و ۸۳ هزار و ۹۰۰ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بر پایه دارایی های تمام سکه طلا، شمش طلا، زعفران، شیشه و سیمان به ارزش ۳ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان رسید.

در معاملات ماهانه، عنوان برتر معاملات به لحاظ حجم به سیمان و به لحاظ ارزش به شمش طلا تعلق گرفت. به عبارت دیگر، ۱۹ میلیون و ۷۱۶ هزار گواهی سپرده سیمان در حالی منعقد شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش ۲۱.۱ میلیارد تومان به لحاظ حجم صدرنشین شد.

بعد از سیمان، زعفران به لحاظ حجمی با جابه‌جایی ۱۶ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۱۹۴ گواهی سپرده در جایگاه دوم قرار گرفت و ارزش معاملات این دارایی از ۸۹۱ میلیارد تومان شد. این دارایی به لحاظ حجم دوم شد اما از نظر ارزش جایگاه سوم را پس از شمش طلا و تمام سکه طلا از آن خود کرد.

در آبان امسال همچنین ۴ میلیون و ۲۹۸ هزار و گواهی۴۶۷ سپرده شمش طلا به ارزش یک هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان معامله شد و دارایی پایه مذکور در هشتمین ماه از سال جاری از نظر حجم رتبه سوم و از نظر ارزش رتبه اول معاملات را کسب کند.

ارزش معامله ۳ میلیون و ۴۷۳ هزار گواهی سپرده تمام سکه طلا نیز از عدد یک هزار و ۱۵ میلیارد تومان فراتر رفت. این دارایی از نظر حجم چهارم شد درحالی که به لحاظ ارزش معاملات جایگاه دوم را پس از شمش طلا به خود اختصاص داد.

در ماه مورد بررسی همچنین شیشه شاهد ثبت معامله یک میلیون و ۷۴۷ هزار و ۴۲۶ گواهی به ارزش بیش از ۲۱۵ میلیارد تومان بود و این دارایی از نظر در حجم جایگاه پنجم اما از نظر ارزش در رتبه چهارم جای گرفت.

در این ماه شاهد ثبت معامله ۴۹ هزار و ۹۹۹ گواهی برنج طارم به ارزش ۳.۳ میلیارد تومان و ۵ هزار و ۸۱۴ گواهی سپرده پسته بادامی به ارزش ۲.۳ میلیارد تومان بودیم.

۴۶ میلیون گواهی سپرده کالایی دست به دست شد

در آبان ماه همچنین در ۱۵ صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس کالا شامل ۱۳ صندوق سرمایه گذاری طلا و ۲ صندوق سرمایه گذاری زعفران یک میلیارد و ۵۲۴ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۵۱ واحد به ارزش ۴ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

۴۶ میلیون گواهی سپرده کالایی دست به دست شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها