گواهی سپرده

طی مهر ماه سال جاری، معامله ۳۰ میلیون گواهی سپرده کالایی و یک میلیارد و ۳۳۳ میلیون واحد صندوق های سرمایه گذاری کالایی در بازار مالی بورس کالای ایران به ثبت رسید.

به گزارش کالاخبر ، به این ترتیب حجم معاملات ماهانه بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در مهر امسال به ۲۹ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۹۲۰ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بر پایه دارایی های تمام سکه طلا، شمش طلا، زعفران، شیشه و سیمان به ارزش بیش از ۲ هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان رسید.

در معاملات ماهانه، عنوان برتر معاملات به لحاظ حجم به سیمان و به لحاظ ارزش به تمام سکه طلا تعلق گرفت. به عبارت دیگر، ۱۸ میلیون و ۷۶۸ هزار گواهی سپرده سیمان در حالی منعقد شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش ۲۱.۲ میلیارد تومان به لحاظ حجم صدرنشین شد.

بعد از سیمان، سکه طلا به لحاظ حجمی با جابه‌جایی ۴ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۳۰۰ گواهی سپرده در جایگاه دوم قرار گرفت و ارزش معاملات این دارایی از ۱.۲ هزار میلیارد تومان شد. این دارایی به لحاظ حجم دوم شد اما از نظر ارزش جایگاه اول را از آن خود کرد.

در مهر امسال همچنین ۳ میلیون و ۶۲ هزار و ۹۷۱ گواهی سپرده شمش طلا به ارزش ۹۷۴ میلیارد تومان معامله شد و دارایی پایه مذکور در هفتمین ماه از سال جاری از نظر حجم رتبه سوم و از نظر ارزش رتبه دوم معاملات را کسب کند.

ارزش معامله ۲ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۱۸۴ گواهی سپرده زعفران نیز از عدد ۱۱۳ میلیارد تومان فراتر رفت. این دارایی از نظر حجم چهارم شد درحالی که به لحاظ ارزش معاملات جایگاه چهارم را پس از سکه طلا، شمش طلا و شیشه به خود اختصاص داد.

در ماه مورد بررسی همچنین شیشه شاهد ثبت معامله یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۱۳۷ گواهی به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان بود و این دارایی از نظر در حجم جایگاه پنجم اما از نظر ارزش در رتبه سوم جای گرفت.

در این ماه با تعریف دارایی تازه شاهد ثبت معامله ۱۵ هزار و ۳۲۸ گواهی سپرده پسته بادامی نیز بودیم که ارزش ۶ میلیارد تومانی را به ثبت رساند.

در مهر ماه همچنین در ۱۳ صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس کالا یک میلیارد و ۳۳۳ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۶۳۴ واحد به ارزش ۴ هزار و ۵۸۵ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

۳۰ میلیون گواهی سپرده کالایی دست به دست شد

۳۰ میلیون گواهی سپرده کالایی دست به دست شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها