برنج

بورس کالای ایران از گشایش انبار معاملاتی شرکت توسعه تجارت برنج مازندران برای انجام معاملات گواهی سپرده برنج طارم محلی بوجار نشده خبر داد.

به گزارش کالاخبر ، در جدیدترین اطلاعیه مدیریت بازارهای مالی بورس کالای ایران آمده است: انبار شرکت توسعه تجارت برنج مازندران فعال شده و با نماد «برنج۰۳۰۳پ۰۱» و «نام: برنج فجر۰۳۰۳تجارت مازندران» از از روز گذشته (دوشنبه ۸ آبان) فعال شده و آماده پذیرش محصول برنج سفید طارم محلی بوجار نشده از مشتریان است.

زمان گشایش نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی مربوط به این انبار نیز روز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه خواهد بود.

محصول تحویلی به انبار باید تولید سال زراعی جاری (۱۴۰۲) و در کیسه‌های پلاستیکی باشد و انباردار، کالای تولیدی سال‌های زراعی گذشته را پذیرش نخواهد کرد.

طبق اطلاعیه مذکور سررسید حداکثر زمان نگهداری کالا تا تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ بوده و تاریخ انقضای اعتبار گواهی سپرده کالایی و آخرین روز معاملاتی نماد ایجاد شده ۲۳ خرداد سال آینده بوده و پس از آن، معاملات نماد برای فرآیند تحویل و تسویه حساب با انبار متوقف می‌شود.

هر گواهی سپرده برنج معادل یک کیلوگرم از این محصول است و جهت تحویل کالا از انبار، لازم است حداقل به میزان ۱۰۰ گواهی سپرده کالایی معادل ۱۰۰ کیلوگرم برنج فجر توسط مالک ارائه شود.

اطلاعات مربوط به سفارش‌ها و قیمت‌های معاملاتی در بخش «بورس کالا» قسمت «گواهی سپرده» در سایت www.tsetmc.com برای عموم قابل مشاهده است.

اواسط اسفند ۱۳۹۹ بود که نماد معاملاتی برنج طارم مازندران در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران برای نخستین بار درج و معاملات آن در ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد. بعد از آن و در آبان ۱۴۰۱ انبار و نماد معاملاتی شرکت توسعه تجارت برنج مازندران برای انجام معاملات گواهی سپرده برنج سفید فجر بوجار نشده گشایش یافت تا علاوه بر برنج طارم، برنج فجر نیز در بورس کالا مورد دادوستد قرار گیرد. نماد معاملاتی این انبار از ۷ آبان ۱۴۰۱ گشایش یافته بود.

بررسی های آماری نشان می دهد در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۷۶ هزار و ۹۷۹ گواهی سپرده برنج طارم به ارزش ۱۷.۳ میلیارد تومان معامله شده است و این عدد در سال ۱۴۰۱ به ۷۵۹ هزار و ۳۶۱ گواهی برنج طارم و فجر به ارزش ۵۹.۸ میلیارد تومان رسید.

از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲۰۸ هزار و ۱۰۹ گواهی به ارزش ۱۴.۳ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفته است.

https://media.imereport.ir/d/۲۰۲۳/۱۰/۳۱/۰/۳۶۳۴۸.pdf?ts=۱۶۹۸۷۵۲۷۶۸۹۲۱

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها