شمش طلا

کارشناس بازار سرمایه گفت: امکان خرید گواهی شمش طلا در بورس کالا این امکان را به افراد با سرمایه های خرد می دهد که در این بازار از دارایی های خود حتی اگر میزان آن اندک باشد در برابر تورم محافظت کند.

به گزارش کالاخبر ،علی بیک زاده در گفت و گو با کالاخبر اظهار داشت: مزیت اصلی این ابزار این است که وقتی یک اوراق مالی خریداری می شود، مساله نگهداری دارایی مشکلی برای خریدار ایجاد نخواهد کرد. مسلما نگهداری طلا و شمش طلا در منزل مشکلات خود را خواهد داشت و نگرانی هایی در خصوص سرقت این دارایی همواره خریداران را درگیر می کند.

وی افزود: ولی گواهی شمش طلا این نگرانی را ندارد چرا که به غیر از خریدار هیچ فرد دیگری قادر به معامله و فروش آن نخواهد بود. این اوراق به نام افراد ثبت می شود و مالک اوراق حق معامله آن را خواهد داشت.

وی توضیح داد:خریدار همچنین می تواند از مزایای خرید این دارایی مانند بهره مندی در نوسان قیمت ها و پوشش ریسک در برابر تورم استفاده کند.

به گفته او، مشتری این اوراق هم صندوق های طلا بوده و هم متقاضیان عادی می توانند در معاملات ثانویه شرکت کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه یکی دیگر از مزایای اوراق سپرده شمش طلا، وثیقه پذیری آن است، تاکید کرد: برخی بانک های کشور این اوراق را به عنوان وثیقه بانکی می پذیرند و افراد می توانند در ازای تودیع اوراق، تسهیلات بانکی دریافت کنند.

او در خصوص معافیت مالیاتی اوراق نیز گفت: معاملات گواهی سپرده شمش طلا دارای معافیت مالیاتی است و آن مالیاتی که در بازار سنتی از طلا گرفته می شود در بورس وجود ندارد.

بیک زاده تصریح کرد: در مجموع معاملات طلا در بورس برای سرمایه گذاران حرفه ای بازار نیز به دلیل وجود ابزارهای متنوعی در حوزه بازار مشتقه و مالی می تواند مزایای زیادی داشته باشد.

او در پایان تصریح کرد: ابزارهایی مثل اختیار معامله می تواند مورد استفاده سرمایه گذاران قرار گیرد و علاوه بر بهره مندی از خرید دارایی قابل نقد شونده و با ارزش، از امتیازات ابزارهای مالی نیز استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها