آتی

در هفته منتهی به ۱۷ دی ماه ۱۴۰۰ بازار قراردادهای آتی بورس کالای ایران با ثبت افزایش ۵۳ و ۷۱ درصدی حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته پیش از آن همراه شد و معامله گران با ثبت انعقاد ۸۹ هزار و ۷۳۷ قرارداد آتی ارزشی بالغ بر ۴۰۵۶ میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال را رقم زدند.

به گزارش «کالاخبر»؛ در هفته ای که گذشت ۸۶ هزار و ۷۸۶ قرارداد آتی زعفران نگین به ارزشی بیش از ۳۸۳۷ میلیارد و ۲۹۱ میلیون ریال در دو سررسید دی و بهمن ماه ۱۴۰۰ منعقد شد تا این دارایی پایه با کسب سهم ۹۷ و ۹۵ درصدی حجم و ارزش کل قراردادهای منعقده در هفته مذکور به عنوان برنده بدون رقیب بازار انتخاب شود.

۲۰۳۴ قرارداد آتی صندوق طلا برای تحویل در بهمن ماه امسال و فروردین ماه سال آتی در حالی منعقد گردید که ارزش این معاملات به بیش از ۱۹۸ میلیارد ریال رسید. با ثبت این آمار معاملات، ۲ درصد از حجم و ۵ درصد از ارزش قراردادهای منعقده در بازار در دو سررسید مذکور رقم خورد.

ثبت انعقاد ۹۰۹ قرارداد آتی نقره نیز در این هفته در حالی رقم خورد که معامله گران این تعداد قرارداد را برای تحویل کالا در بهمن ماه ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱ به ارزشی حدود ۱۹ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال منعقد کردند.

براساس آمارهای معاملات هفتگی، ۸ قرارداد آتی مس کاتد نیز برای تحویل در سررسید بهمن ماه امسال به ارزشی بیش از یک میلیارد و ۹۷۳ میلیون ریال میان فعالان بازار منعقد گردید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها