• ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
  • کد خبر: 68579
قرارداد آتی

در جریان معاملات هفتگی بازار قراردادهای آتی بورس کالای ایران بیش از ۵۸ هزار قرارداد به ارزشی بیش از ۲۳۷۱ میلیارد و ۸۱۱ میلیون ریال در ۷ سررسید معاملاتی منعقد شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی هفته ای که گذشت زعفران نگین با انعقاد ۵۶ هزار و ۶۹ قرارداد آتی در دو سررسید دی و بهمن ماه امسال و ثبت ارزش ۲۱۹۲ میلیارد و ۴۱۸ میلیون ریالی صدرنشین بازار شد. به طوری که به ترتیب ۹۶ و ۹۲ درصد از حجم و ارزش کل معاملات در دو سررسید مذکور به ثبت رسید.

۱۶۰۶ قرارداد آتی صندوق طلا برای تحویل در دو سررسید بهمن ماه امسال و فروردین ماه ۱۴۰۱ به ارزشی نزدیک به ۱۵۷ میلیارد و ۲۴۱ میلیون ریال منعقد شد. با ثبت این آمار، دارایی پایه مذکور به ترتیب ۳ و ۷ درصد از حجم و ارزش کل قراردادهای منعقده را رقم زد و بعد از زعفران نگین در مقام دوم ایستاد.

معامله گران در دو سررسید مذکور تعداد ۸۸۳ قرارداد آتی نقره را در دو سررسید بهمن امسال و فروردین ۱۴۰۱ نیز در حالی منعقد کردند که ارزش آن به ۱۹ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال بالغ گردید تا این دارایی مقام سوم را در دو متغیر مذکور کسب کند.

این گزارش می افزاید، ثبت انعقاد ۱۲ قرارداد آتی مس کاتد برای تحویل در سررسید بهمن ماه نیز ارزشی حدود ۲.۹ میلیارد ریال را در پی داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها