• ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
  • کد خبر: 68431
نفت

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر امیدواری به تاثیر محدود واریانت اُمیکرون بر تقاضا برای سوخت، به روند افزایشی ادامه داد.

به گزارش «کالاخبر»؛ بهای معاملات نفت برنت ۱۴ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۷۸ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۵ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۷۵ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید و برای پنجمین روز معامله متوالی افزایش یافت.

آبیشک چائوهان، مدیر کالاها در شرکت "سواستیکا اینوستمنت" اظهار کرد: نگرانی‌ها پیرامون واریانت اُمیکرون در سراسر جهان فروکش کرده و در نتیجه تا اندازه‌ای خوش بینی نسبت به تقاضا ایجاد کرده است. انتظار می رود قیمتها در جهت مثبت معامله شوند.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس روز دوشنبه گفت: انگلیس پیش از پایان سال ۲۰۲۱ هیچ محدودیت کرونایی جدیدی نخواهد داشت زیرا دولت منتظر شواهد بیشتری در خصوص توان سرویس بهداشت برای رویارویی با نرخ بالای ابتلاست.

با این حال پس از این که بیش از ۱۳۰۰ پرواز روز یکشنبه از سوی ایرلاینهای آمریکایی به دلیل کاهش خدمه آنها لغو شد، روند صعودی قیمتها محدود شد.

موارد ابتلا به کووید ۱۹ در چین روز دوشنبه برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت و شیان موارد ابتلای بیشتری گزارش کرد که باعث شده است ۱۳ میلیون سکنه این شهر به قرنطینه بروند.

قیمتهای نفت امسال تحت تاثیر بهبود تقاضا و کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان اوپک پلاس، حدود ۵۰ درصد رشد کرده است.

آجی کِدیا، مدیر شرکت "کِدیا کامادیتیز" گفت: حجم معاملات به دلیل تعطیلات اندک است و بازارها نگرانی‌های مربوط به واریانت اُمیکرون را هضم کرده‌اند و اکنون توجهات به نشست چهارم ژانویه وزیران اوپک پلاس معطوف شده است.

سرمایه گذاران منتظر نشست چهارم ژانویه وزیران اوپک پلاس و تصمیم آنها درباره افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در فوریه هستند. در نشست قبلی تولیدکنندگان این گروه با وجود نگرانی‌هایی که نسبت به تاثیر شیوع واریانت اُمیکرون بر تقاضا مطرح بود، به برنامه خود برای افزایش تدریجی تولید پایبند ماندند و افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز را برای ژانویه تصویب کردند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت انرژی دولتی پتروناس مالزی پیش بینی کرد روند احیای تقاضا برای نفت از تاثیر پاندمی کووید ۱۹ در چند سال آینده شکننده و نامعلوم می ماند. این شرکت اعلام کرد صنعت نسبت به احیای اقتصادی خوش بین مانده اما محتاط است و باید برای روبرو شدن با نوسان قیمت نفت آماده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها