• ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
  • کد خبر: 67051
نفت

تحلیلگران کالای گلدمن ساکس با وجود تصمیم اخیر اوپک پلاس برای افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ژانویه، به قیمتهای نفت خوش بین ماندند.

به گزارش «کالاخبر»؛ تحلیلگران این بانک سرمایه گذاری آمریکایی با اشاره به ریسکهای صعودی برای قیمتهای نفت، قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۲۳ را ۸۵ دلار پیش بینی کردند.

تحلیلگران گلدمن ساکس توضیح دادند تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا احتمالا رویکرد محتاطانه‌ای که در خصوص رشد تولید دارند حفظ خواهند کرد به خصوص پس از ریزش اخیری که برای قیمتهای نفت اتفاق افتاد. همزمان اوپک با مشکل ظرفیت تولید روبروست که با ادامه پایبندی این گروه به افزایش تدریجی اوپک پلاس، شدت پیدا می کند.

این بانک سرمایه گذاری هفته گذشته اعلام کرده بود ریزش قیمتهای نفت که به دنبال انتشار خبر شیوع واریانت جدید اُمیکرون اتفاق افتاد، بیش از حد بوده است و معامله‌گران تاثیر احتمالی اُمیکرون بر تقاضای جهانی برای نفت را بیش از حد جدی گرفته و روی افت تقاضا به میزان هفت میلیون بشکه در روز حساب می کنند.

دامین کوروالین، مدیر تحقیقات انرژی و استراتژیست کالا در گلدمن ساکس اظهار کرد: تحقق برآورد مذکور مستلزم وقوع سه سناریوی منفی شامل عدم پرواز هیچ هواپیمایی در جهان به مدت سه ماه، وجود قرنطینه‌هایی به شدت سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ در جهان یا حتی وضعیت وخیم پیش از واکسیناسیون است.

اوپک پلاس بر این باور است که ریزش قیمتها پس از انتشار خبر شیوع اُمیکرون بیش از حد بوده است اما اعلام کرد اگر ضرورت داشته باشند پیش از تاریخ چهارم ژانویه که زمان نشست بعدی این گروه است، تشکیل جلسه خواهند داد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اگر اوپک پلاس در رویکرد فعلی برای افزایش تدریجی تولید تجدیدنظر کند، قیمتهای نفت به سرعت بهبود پیدا خواهد کرد. قیمتها پس از نشست وزیران اوپک پلاس و توافق آنها برای افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ژانویه سقوط کرده بود و نفت برنت به ۶۶ دلار و نفت وست تگزاس اینترمدیت به ۶۸ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه نزول کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها