• ۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
  • کد خبر: 68125
مس

شرکت بزرگ «پان پاسیفیک» ژاپن (PPC) که تحت مالکیت شرکت بزرگ «جی ایکس نیپون» است برآورد کرده به دلیل افزایش عرضه مس میانگین قیمت هر تن از ۹۳۰۰ دلار  در سال ۲۰۲۱ به ۸۶۰۰ در سال ۲۰۲۲ برسد.

به گزارش «کالاخبر»؛ مس در معاملات روز سه‌شنبه به همراه سایر فلزات اساسی و همچنین نفت در نتیجه اثرات اومیکرون بر رشد اقتصادی توسط سرمایه‌گذاران بعد از دو روز متوالی فشار فروش با افزایش قیمت مواجه شد.

قیمت هر تن مس تحویل ماه مارس در معاملات روز سه‌شنبه نسبت به روز قبل با رشد ۱.۴ درصدی در بورس کالای کامکس نیویورک به ۹۵۷۰ دلار رسید.

«روبین بار» تحلیل‌گر روزنامه ایندپندنت در یادداشتی عنوان کرد قیمت مس از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون رشد حول و حوش ۲۰ درصدی را تجربه کرده و به دلیل کاهش شدید ذخایر انبارها و همچنین چشم‌انداز افزایش تقاضا در بلندمدت برآورد می‌شود همچنان صعودی باشد.

با وجود کاهش شدید ذخایر مس و همچنین اختلال در زنجیره تولید معدن لاس بامباس در پرو و از طرف دیگر احتمال افزایش مالیات‌ها توسط دولت جدید شیلی به نظر می‌رسد که همچنان مسئله کمبود عرضه مس پابرجا باقی بماند.

ذخایر ثبت و تضمین شده مس در انبارهای بورس فلزات لندن اکنون حدود ۸۰ هزار تن برآورد شده که نسبت به میزان تاریخی ماه اکتبر یعنی ۱۴ هزار و ۱۵۰ تن افزایش زیادی پیدا کرده است. اما این میزان نیز همچنان از پیک خود فاصله بسیاری دارد.

میزان ذخایر انبارهای بورس شانگهای چین در حال حاضر در سطح ۳۴ هزار و ۵۸۰ تن است که کمترین میزان ذخایر از سال ۲۰۰۹ تاکنون محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها