فولاد

سخنگوی گمرک گفت: صادرات انواع محصولات مرتبط با آهن در هشت ماه امسال به بیش از ۴.۵ میلیارد دلار رسید که سهمی بیش از ۱۴ درصد ارزش صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از گمرک، «سیدروح اله لطیفی» اظهار داشت: با رشد تولید و صادرات محصولات مرتبط با آهن از محصول نیمه‌تمام، انواع میله، شمش و صفحات آهنی یا فولادی در هشت ماهه امسال بیش از ۴.۵ میلیارد دلار با بیش از ۲۵ کد تعرفه صادر شد که ۱۴.۵ درصد کل صادرات ۳۱ میلیارد دلاری کشور در این مدت را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: پارسال ۱۱ میلیون و ۶۷ هزار و ۹۴ تن انواع محصول مرتبط با آهن و فولاد به ارزش سه میلیارد و ۷۳۵ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۲۵۳ دلار صادر شده بود که ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۳۵ تن آن انواع سنگ آهن و مشتقات مربوطه به ارزش ۱۰۵ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۶۸۸ دلار و هشت میلیون و ۸۳۷ هزار و ۵۹ تن آن محصولات مرتبط با آهن و فولاد به ارزش سه میلیارد و ۶۳۰ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۵۶۵ دلار بوده است که کمتر از سه درصد ارزش کالای صادره سنگ آهن و بقیه محصولات نیمه تمام و نهایی بود.

سخنگوی گمرک بیان‌داشت: تا پایان آبان‌ماه امسال، صادرات محصولات آهنی بیش از ۸۰۰ میلیون دلار از کل صادرات یک‌سال گذشته بیشتر شده است به گونه‌ای که سه محصول آهنی در این مدت در فهرست ۱۰ قلم نخست کالای صادراتی کشور قرار گرفته است.

وی خاطرنشان‌کرد: یک میلیون و ۶۱۲ هزار تن محصولات نیمه تمام از آهن به ارزش یک میلیارد و ۱۴۸ میلیون دلار، یک میلیون و ۷۶۲ هزار تن شمش آهن یا فولاد به ارزش یک میلیارد و ۷۲ میلیون دلار و یک میلیون و ۲۶۲ هزار تن انواع میله‌های آهنی به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار در هشت ماهه سال جاری صادر شد.

لطیفی گفت: این سه محصول به ترتیب در جایگاه چهارم، ششم و دهم کالاهای صادراتی ایران تا پایان آبان‌ماه قرار گرفتند.

وی اضافه‌کرد: محصولات نیمه ‌تمام از آهن، ۲ درصد وزن و ۳.۷ درصد ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده که صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶۷ درصد در وزن و ۲۲۱ درصد در ارزش رشد داشته است.

این مسوول بیان‌داشت: انواع شمش آهنی و فولادی نیز ۲.۱ درصد وزن و ۳.۴ درصد ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده و رشد ۴۴ درصدی در وزن و ۱۴۹ درصدی در ارزش داشته است.

لطیفی خاطرنشان‌کرد: ۱.۵ درصد وزن و ۲.۷ درصد ارزش صادرات کشور به میله‌های آهنی و فولادی اختصاص داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۶۲ درصد و از لحاظ ارزش ۱۶۸ درصد رشد داشته است.

بر اساس آخرین اعلام گمرک، کل تجارت خارجی کشور تا پایان آبان ماه ۱۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۶۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود که سهم صادرات ۸۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن به ارزش ۳۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار و سهم واردات ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۲ میلیارد دلار بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها