صندوق طلا

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران معامله گران تعداد ۷۲ هزار و ۶۲۲ قرارداد آتی را به ارزشی بالغ بر ۲۹۷۳ میلیارد و ۸۷۲ میلیون ریال منعقد کردند. در این هفته در ۲ نماد معاملاتی قرارداد آتی صندوق طلا ۴۴۹۵ قرارداد منعقد شد تا این دارایی پایه رشد ۱۵ درصدی در حجم و ۱۵ درصدی در ارزش معاملات خود را به ثبت برساند.

به گزارش «کالاخبر»؛ داده‌کاوی آمارهای معاملاتی در هفته گذشته حاکی از آن است که ۶۵ هزار و ۱۴۲ قرارداد آتی زعفران نگین برای تحویل در سررسید دی ماه ۱۴۰۰ به ارزشی حدود ۲۴۵۳ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال منعقد شد تا زعفران نگین همانند هفته های گذشته بیشترین حجم و ارزش قراردادهای منعقده را به ترتیب با کسب سهم ۹۰ و ۸۳ درصدی به ثبت برساند.

معامله گران با انعقاد ۴۴۹۵ قرارداد آتی صندوق طلا برای تحویل در آذر و بهمن ماه امسال ارزش بیش از ۴۴۹ میلیارد و ۴۷ میلیون ریالی را رقم زدند. با ثبت این آمار معاملاتی، صندوق طلا پس از زعفران نگین بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را رقم زد؛ به طوری که این دارایی پایه سهم ۱۵ و ۶ درصدی از ارزش و حجم کل قراردادهای منعقده را از آن خود کرد و نسبت به معاملات هفته پیش از آن با رشد نزدیک به ۱۵ درصدی حجم و ارزش معاملات خود رو به رو شد.

ثبت انعقاد ۲۹۴۱ قرارداد آتی نقره در دو سررسید آذر و بهمن ماه ۱۴۰۰ ارزشی بیش از ۶۶.۵ میلیارد ریالی را در بازار رقم زد. بر این اساس حجم و ارزش معاملات دارایی پایه مذکور به ترتیب ۴ و ۲ درصد از حجم و ارزش کل قراردادهای منعقده هفته گذشته را به خود اختصاص داد.

براساس آمارهای موجود، ارزش انعقاد ۴۲ قرارداد آتی زیره سبز سررسید آذر ماه سال جاری به رقم ۴ میلیارد ریال بالغ شد.

در این هفته معامله گران ۲ قرارداد آتی پسته را نیز برای تحویل در آذر ماه امسال منعقد کردند تا ارزش معاملات این دارایی پایه نیز به ۴۳۰ میلیون ریال به ثبت برسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها