گاز

دولت هند آزادسازی ۵ میلیون بشکه از ذخایر نفتی خود را با همراهی و مشورت سایر مصرف‌کنندگان بزرگ انرژی در دنیا از جمله آمریکا، چین، ژاپن و کره جنوبی اعلام کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، دولت هند طی بیانیه‌ای اعلام کرد ۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خود برداشت می‌کند تا با سایر خریداران بزرگ دنیا از جمله آمریکا، چین، ژاپن و کره جنوبی همراهی کرده باشد.

این اقدام هند بخشی از تلاش‌های جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا برای آزادسازی هماهنگ ذخایر نفتی و هشدار به ائتلاف اوپک پلاس برای تولید بیشتر نفت جهت مقابله با تورمی است که اقتصادهای بزرگ دنیا مثل آمریکا و چین با آن مواجه هستند.

دولت هند اعلام کرد آزادسازی ۵ میلیون بشکه از ذخایر نفتی با همراهی و مشورت سایر مصرف‌کنندگان بزرگ انرژی در دنیا از جمله آمریکا، چین، ژاپن و کره جنوبی صورت می‌گیرد اما هیچ زمان مشخصی برای این اقدام اعلام‌نشده است.

هند سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت در دنیاست که از اوپک و متحدانش خواسته تولید خود را افزایش دهند تا با روند افزایش قیمت نفت مقابله شود.

در بیانیه دولت این کشور آمده‌است: «هند بارها ابراز نگرانی کرده کشورهای تولیدکننده نفت به‌صورت عامدانه و مصنوعی عرضه آن‌ را پائین‌تر از سطح تقاضا نگه داشته‌اند که باعث افزایش قیمت نفت شده و پیامدهای منفی به بار آورده‌است».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها