پی وی سی

مدیر مالی شرکت آمریکایی اوکسی‌کم معتقد است که تقاضا برای محصولات پلی وینیل کلراید (پی‌وی‌سی) در زمستان امسال در سطحی مطلوب خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، رابرت پترسون، مدیر مالی شرکت اوکسی‌کم، بخش شیمیایی شرکت اکسیدنتال پترولیوم آمریکا اعلام کرد که انتظار می‌رود تقاضای پی‌وی‌سی به جای کاهش فصلی، همانطور که پیش از وقوع چند باره شرایط نامناسب اقلیمی در سال ۲۰۲۱ هم معمول بود، در سطحی مطلوب بماند.

وی در جریان برگزاری همایش عملکرد سه ماهه سوم سال جاری میلادی شرکت اوکسی‌کم گفت: با توجه به آنچه امروز در تجارت مواد شیمیایی مشاهده می‌شود، شرایط ما در تجارت پی‌وی‌سی مطلوب و در زمینه سودا رو به بهبود است.

مدیرمالی شرکت اوکسی‌کم تصریح کرد: به‌طور معمول ما وارد یک دوره زمانی فصلی کندتر می‌شویم، اما تا کنون چنین شرایطی را شاهد نبوده‌ایم.

پتروسن گفت: شرایط عرضه در ورود به سال ۲۰۲۱ اوضاع نامناسبی داشت، سپس تولید مجتمع‌های پتروشیمی‌ در بعضی از ایالت‌های آمریکا در پی سرمای شدید قطبی در سواحل خلیج مکزیک آمریکا طی ماه فوریه برای دو ماه متوقف و حداقل ۵۷ درصد از ظرفیت پی‌وی‌سی آمریکا تعطیل شد.

سپس طوفان آیدا در اواخر اوت در لوئیزیانا حدود ۴۱ درصد از ظرفیت پی‌وی‌سی آمریکای شمالی را از دور خارج کرد، چند روز بعد در پی تعطیلی بعضی از واحدها، ۵۹ درصد ظرفیت پی‌وی‌سی آمریکای از دسترس خارج شد.

پترسون گفت: ترکیب این دو اتفاق اقیلیم، همراه با تقاضای مطلوب برای پی‌وی‌سی، دیگر مشتقات کلر و سود سوزآور، توازن عرضه و تقاضا را بسیار محدودتر از آنچه پیش‌تر به لحاظ تاریخی پیش‌بینی می‌شد حفظ کرده است.

پی‌وی‌سی یکی از مواد اصلی برای مصالح مورد نیاز در کارهای ساخت و ساز ساختمانی است که برای تولید لوله، قاب پنجره، سایدینگ وینیل و غیره استفاده می‌شود.

کلر اولین حلقه در زنجیره تولید پی‌وی‌سی است و سود سوزآور، محصول جانبی تولید کلر، ماده اولیه اصلی برای آلومینا، خمیر کاغذ و کاغذ است.

پترسون گفت: تقاضای داخلی پی‌وی‌سی تا کنون در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۰، ۱۳ درصد افزایش داشته است که افزایش شدید تقاضای برای ساخت و ساز مسکن در نیمه راه ۲۰۲۰ به‌دلیل کاهش محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا از دلایل آن به شمار می‌آید.

وی افزود: تقاضا در بخش ساخت و ساز همچنان مطلوب است، در حالی که ذخیره‌سازی‌ها با کمبود روبه‌روست.

مدیر مالی اوکسی‌کم تصریح کرد: صادرات پی‌وسی‌سی آمریکا در سال ۲۰۲۱ میلادی در مقایسه با سال ۲۰۲۰ میلادی یک سوم کاهش یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها