تیمور رحمانی

تیمور رحمانی استاد اقتصاد دانشگاه تهران در اینستاگرام خود به توضیح این موضوع پرداخته است که راه‌کار حمایت دولت از بورس چیست؟ او یکی از راه‌کارهای حمایت دولت از بورس را پرهیز از سرکوب قیمتی و قیمت‌گذاری کالا و خدمات دانسته است.

به گزارش «کالاخبر»، بحث حمایت دولت از بازار سهام پس از ریزش پرشتاب شاخص کل بورس تهران در هفته‌های گذشته بار دیگر داغ شده است. همین موضوع دولت را به تکاپو انداخته است تا به دنبال جلب رضایت عمومی در این قبال باشد. اما از سمت اقتصاددان‌ها همچنان نگرانی از احتمال تورمی بودن حمایت‌های دولت از بورس مطرح می‌شود. حالا این سوال مطرح می‌شود که آیا راه‌کار غیرتورمی برای حمایت از سهام وجود دارد؟

تیمور رحمانی استاد اقتصاد دانشگاه تهران در اینستاگرام خود به توضیح این موضوع پرداخته است که راه‌کار حمایت دولت از بورس چیست؟

وی در این ویدئوی اینستاگرامی به توضیح این موضوع پرداخته است که با فرض اینکه به تدریج تحریم‌ها رفع شود ۴ راه‌کار برای حمایت دولت از بورس وجود دارد.

نخست اینکه از طریق تلاش برای روابط مالی و تجاری با دنیا سودآوری فعالیت‌ها و کسب و کارها از جمله شرکت‌ها بهبود پیدا کند.

نکته دوم اینکه از سرکوب نرخ ارز جلوگیری شود و اجازه داده شود که نرخ ارز مطابق با متغیرهای فاندامنتال و بنیادی بتواند رشد کند تا به ویژه فعالیت‌های صادراتی سودآور باشد.

سومین نکته اینکه از سرکوب قیمتی و قیمت‌گذاری کالا و خدمات پرهیز شود.

چهارمین نکته اینکه دولت دخالت خود را در بازار سرمایه کاهش دهد و اجازه دهد مشابه با بقیه دنیا امور بازار بدون دخالت انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها