گندم

رسانه های افغانستان اعلام کردند که دولت طالبان که به شدت با کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کند، برنامه گندم به جای پول در مقابل کار را در کابل، پایتخت این کشور، آغاز کرده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، خان علی یکی از کارگر روزمزد در کابل که از زمان از دست دادن شغل خود به عنوان یک فروشنده بازار، برای تامین مایحتاج خانواده شش نفره خود به سختی تلاش می کند می گوید: زندگی آنقدر سخت شده است که از این برنامه پیشنهادی دولت طالبان برای پرداخت گندم به جای پول استقبال خواهد کرد.

این مرد ۴۳ ساله به رویترز گفت: در حال حاضر این خوب است، حداقل ما از گرسنگی نمی میریم.

در کشوری که آژانس‌های سازمان ملل تخمین می‌زنند تنها ۵ درصد از خانوارها به طور منظم غذای کافی برای خوردن دارند، دولت روزانه ۱۰ کیلوگرم گندم آسیاب نشده به این کارگر روزمزد می‌دهد تا در سیستم‌های آب و زهکشی این شهر کار کند.

علی که پس از تشدید بحران اقتصادی در افغانستان مجبور شد گاری دستی خود را که در بازار اصلی کابل با آن کار می کرد، بفروشد، گفت: البته این برای من کافی نیست، اما در این شرایط که همه افغان ها از بیکاری و فقر شکایت دارند، این خوب است.

بر اساس این گزارش، پس از پیروزی طالبان بر دولت تحت حمایت غرب در افغانستان در ماه آگوست، کمک های بین المللی تا حد زیادی کاهش یافت و دارایی های دولت نیز در حساب های خارجی مسدود شد.

طالبان به عنوان بخشی از برنامه خود برای مبارزه با فقر و گرسنگی در افغانستان، پیشنهاد «کار در ازای گندم» را به هزاران نفر از شهروندان این کشور ارائه کرده است.

گزارش ها حاکی است که با شروع برنامه گندم در برابر کار در ولسوالی‌های کابل، زمینه کار برای ۳ هزار نفر فراهم شده است و به زودی در دیگر ولسوالی‌ها نیز این برنامه اجرا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها