مس

قیمت مس در روز جمعه به بالاترین سطح خود رسید چون افزایش قیمت برق تهدیدی برای محدودیت عرضه آن هم در زمانی که موجودی انبارهای بورس در پایین ترین سطح خود قرار دارد، به شمار می رود.

به گزارش «کالاخبر»؛ مس برای تحویل در دسامبر برای سومین روز متوالی در بازار Comex نیویورک به شدت افزایش یافت و عدد ۴.۷۸۱۰ دلار در هر پوند معادل ۱۰ هزار و ۵۱۸ دلار به ازای هر تن را لمس کرد که بالاترین سطح از زمان ثبت رکورد در ۱۲ می ۲۰۲۱ بوده و ۱۲ درصد افزایش هفتگی داشته است. 

بر اساس اعلام LME، موجودی مس در بورس فلزات لندن در پایین ترین سطح از سال ۱۹۷۴ قرار دارد. 

در ماه جاری و پس از افزایش سفارشات فلزات از انبارهای موجود در اروپا، مس ردیابی شده توسط انبارهای LME که هنوز برای خروج در نظر گرفته نشده، ۸۹ درصد کاهش یافت. 

موجودی انبارها همچنین در بورس های رقیب و در انبارهای خصوصی به سرعت در حال سقوط است. 

این افزایش قیمت تماما به تولیدکنندگان منتقل شده به طوری که سهام شرکت Freeport-McMoRan بالغ بر ۴ درصد و شهام شرکت Southern Copper حدود ۲.۴ درصد و سهام First Quantum Minerals نیز ۵ درصد افزایش یافت. 

پس از دستورات جدید برای برداشت و خروج فلزات در روز جمعه، اکنون فقط ۱۴ هزار و ۱۵۰ تن مس به طور آزاد در انبارهای LME موجود است، آن هم در صنعتی که سالانه حدود ۲۵ میلیون تن مصرف دارد. 

Michael Widmer سرپرست تحقیقات فلزات در بانک آمریکا به بلومبرگ گفت: اگر فلزات بیشتری وارد بورس نشوند واقعاً در وضعیت دشواری قرار می گیریم. 

تحلیلگر بانک ساکسو; Ole Hansen، گفت: هزینه های بالای برق نیز تورم زاست و این امر باعث افزایش تقاضا از سوی سرمایه گذاران در حوزه مس و سایر کامودیتی های فیزیکی به عنوان یک ریسک می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها