مس

موسسه تحقیقاتی و آژانس اعتبارسنجی فیچ بر اساس جدیدترین گزارش صنعتی اعلام کرد که تولید معادن مس جهان در سال ۲۰۲۱ به دلیل افزایش پروژه های جدید متعدد و اثرات کاهش تولید در سال ۲۰۲۰ ناشی از قرنطینه کرونا، به میزان ۷.۸ درصد رشد سالانه خواهد داشت. این موسسه پیش بینی کرده تولید معادن مس جهان به طور متوسط سالانه نرخ رشد ۳.۸ درصدی در بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ داشته باشد و تولید سالانه از ۲۰.۲ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ به ۲۹.۴ میلیون تن در پایان دهه افزایش یابد. 

به گزارش «کالاخبر»؛ تولید چند سال آینده قوی پیش بینی می شود چون تعدادی از پروژه ها و توسعه های جدید وارد مدار تولید می شوند که از قیمت های بالای مس و تقاضای فلز سرخ حمایت می کند. 

فیچ پیش بینی می کند تولید معادن مس جهان به طور متوسط سالانه نرخ رشد ۳.۸ درصدی در بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ داشته باشد و تولید سالانه از ۲۰.۲ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ به ۲۹.۴ میلیون تن در پایان دهه افزایش یابد. 

شیلی بزرگترین تولیدکننده مس جهان، پذیرای توسعه پروژه های اصلی معدنکاران بزرگ مقیاسی نظیر BHP و Teck Resources است که به زیرساخت های توسعه یافته، ذخایر گسترده و سوابق تاریخی ثابت این کشور مجذوب شده اند. 

شیلی در سال های اخیر حجم قابل توجهی سرمایه گذاری در معادن را به خود جذب کرده است که طی سال های آینده به ثمر می نشیند چراکه پروژه های جدید تعیین شده وارد مدار تولید می شوند و پیش بینی رشد این موسسه تحلیلگر در سال ۲۰۲۱ عمدتا با راه اندازی پروژه Spence Growth متعقل به BHP حمایت می شود.

مس تقاضای زیادی برای استفاده در انرژی های تجدیدپذیر و خودروهای الکتریکی دارد اما ذخایر جدید کمیاب هستند و بازیابی آنها به طور فزاینده ای دشوار است. 

در حالی که شیلی بزرگترین تولیدکننده مس در جهان است، فیچ انتظار دارد استرالیا و کانادا نیز پروژه های جدیدی معرفی کنند. 

این تحلیلگر ۱۰ پروژه مس برتر جهان را بر اساس Capex (هزینه های سرمایه ای) رتبه بندی کرده، در حالی که شیلی در این لیست غایب است.

* کیوان جعفری طهرانی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها